Αεροπορική Τραγωδία στην Ινδία με 290 Νεκρούς
Η αεροπορική τραγωδία που σημειώθηκε στην Ινδία θρηνεί τους 241 επιβαίνοντες της πτήσης 171 της Air India, οι οποίοι δεν κατάφεραν να επιβιώσουν μετά τη συντριβή του αεροσκάφους στην πόλη Αχμενταμπάντ. Ο συνολικός αριθμός των θυμάτων ανέρχεται σε 290 νεκρούς, καθώς το αεροσκάφος κατέληξε πάνω σε ένα φοιτητικό ξενώνα.
Από την ανακοίνωση της εταιρείας προκύπτει ότι 229 επιβάτες και 12 μέλη του πληρώματος έχουν χάσει τη ζωή τους, με τον μοναδικό επιζών να νοσηλεύεται υπό ιατρική φροντίδα. Οι έρευνες γύρω από το φοιτητικό ξενώνα συνεχίζονται, χωρίς να έχει οριστικοποιηθεί ακόμα ο αριθμός των θυμάτων εκεί.
Ο επιζών είναι ένας Βρετανός υπήκοος ινδικής καταγωγής, ο οποίος, σε συνομιλία με την οικογένειά του, αναφερόταν στην αλληλουχία των γεγονότων και εξέφρασε την αδυναμία του να κατανοήσει πώς κατάφερε να επιβιώσει. Βίντεο που έχουν κυκλοφορήσει, αν και μη επιβεβαιωμένα, τον δείχνουν να περπατά κουτσαίνοντας προς ένα ασθενοφόρο.
Λίγο πριν την συντριβή, ο κυβερνήτης Σουμίτ Σαμπχαβάλ προειδοποίησε τον πύργο ελέγχου με το δραματικό μήνυμα «Mayday! Δεν υπάρχει ώθηση, χάνουμε ισχύ, δεν μπορούμε να πάρουμε ύψος». Η τελευταία αυτή κλήση υπογραμμίζει τον κίνδυνο που αντιμετώπιζαν οι επιβάτες και το πλήρωμα κατά την διάρκεια της πτήσης.
Ενδείξεις Τεχνικών Προβλημάτων
Ειδικοί στον τομέα της αεροπορίας αναφέρουν ότι ενδέχεται να υπήρξε πρόβλημα στη ρύθμιση των πτερυγίων (flaps) κατά την απογείωση. Στο σχετικό βίντεο που επιβεβαίωσε το BBC, το αεροσκάφος εμφανίζεται να χάνει ύψος και να εκρήγνυται κατά την πρόσκρουση στο έδαφος. Ο αεροπορικός αναλυτής Τζέφρι Τόμας παρατήρησε ότι το σύστημα προσγείωσης ήταν ακόμη εκτεταμένο την ώρα της πτώσης, γεγονός που είναι ανησυχητικό και ασυνήθιστο για αυτή τη φάση της πτήσης.
Σύμφωνα με τον Τόμας, σε κανονικές συνθήκες, το σύστημα προσγείωσης ανασύρεται εντός 10-15 δευτερολέπτων από την απογείωση, ενώ τα πτερύγια αναδιπλώνονται σταδιακά εντός 10-15 λεπτών. Μια πρόωρη αναδίπλωση των πτερυγίων θα μπορούσε να επηρεάσει την ικανότητα του αεροσκάφους να αποκτήσει την απαιτούμενη ταχύτητα για την άνοδό του, γεγονός που ενδεχομένως να εξηγεί την τραγική κατάληξη της πτήσης.
Πιθανοί Παράγοντες Ανθρώπινου Λάθους
Ο αεροπορικός αναλυτής Τέρι Τόζερ, σχολιάζοντας τα γεγονότα, τόνισε ότι είναι δύσκολο να διατυπωθεί ασφαλής εκτίμηση από το βίντεο, όμως η αξιολόγηση δείχνει ότι τα πτερύγια δεν ήταν εκτεταμένα, γεγονός που μπορεί να εξηγεί γιατί το αεροσκάφος δεν ολοκλήρωσε σωστά την απογείωσή του.
Ο πρώην πιλότος και ανώτερος λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Μπάκιγχαμσαϊρ, Μάρκο Τσαν, επισημαίνει ότι η λάθος ρύθμιση των πτερυγίων μπορεί να αποδοθεί σε πιθανό ανθρώπινο σφάλμα. Ωστόσο, τονίζει ότι η ανάλυση του βίντεο είναι περιορισμένη λόγω χαμηλής ανάλυσης και δεν επιτρέπει να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα.
Οι αρχές συνεχίζουν τις έρευνες για να προσδιορίσουν τα ακριβή αίτια της τραγωδίας, εξετάζοντας όλα τα πιθανά σενάρια, συμπεριλαμβανομένων μηχανικών βλαβών, επιθέσεων από πουλιά και ανθρώπινων λαθών, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια στο μέλλον.