www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑΝΕΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών από τους Πολίτες: Στρατηγική για Βελτίωση της Καθημερινότητας

4b02ee85d216229cc32a6c3d4563d7f5
Κοινοποίηση

Αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών: Βελτίωση της Καθημερινότητας των Πολιτών

Ο e-ΕΦΚΑ, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η ΑΑΔΕ, η ΔΥΠΑ, το Κτηματολόγιο και οι τομείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως η καθαριότητα, ο φωτισμός στους δρόμους, οι χώροι στάθμευσης, οι παιδικοί σταθμοί, τα ΚΑΠΗ, οι Πολεοδομίες, η ανακύκλωση, οι χώροι πρασίνου, οι παιδικές χαρές και η κάλυψη αναγκών ατόμων με αναπηρία είναι μερικές από τις δημόσιες υπηρεσίες που θα αξιολογηθούν μέσω μιας νέας σημαντικής πρωτοβουλίας.

Επιπλέον, η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα δημοτικά ιατρεία και οι ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και η διαδικασία υποβολής υπεύθυνης δήλωσης μέσω του gov.gr, είναι πολύτιμα τμήματα αυτής της αξιολόγησης. Αυτές οι υπηρεσίες θα παρουσιαστούν σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου από τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος θα εκθέσει τις λεπτομέρειες της εν λόγω πρωτοβουλίας.

Μετά την παρουσίαση, θα ακολουθήσει συνέντευξη τύπου στο υπουργείο Εσωτερικών από τον αρμόδιο υπουργό Θοδωρή Λιβάνιο, ο οποίος θα παρέχει όλες τις αναγκαίες διευκρινίσεις αναφορικά με τη νέα διαδικασία.

Αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών: Ένα Νέο Σύστημα

Στρατηγική της κυβέρνησης είναι η συνεχή ενημέρωση του κοινού μέσω θετικών ειδήσεων που θα αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της διοίκησης και θα προωθούν τις μεταρρυθμίσεις. Ένα από τα κύρια βήματα στην κατεύθυνση αυτή είναι το νέο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών, που θα επιτρέπει στους πολίτες να εκφράζουν τη γνώμη τους σχετικά με τις υπηρεσίες που λαμβάνουν.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, οι πολίτες θα μπορούν να αξιολογούν ανώνυμα τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν, συμπληρώνοντας ένα τακτικό ερωτηματολόγιο. Κάθε συμμετέχων θα έχει τη δυνατότητα να επιλέγει την υπηρεσία που χρησιμοποίησε και να την αξιολογεί με βαθμολογία και σχόλια. Η συμμετοχή προϋποθέτει εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνιών, και το ερωτηματολόγιο θα αποστέλλεται μέσω email, περιλαμβάνοντας περίπου 50 ερωτήσεις, κυρίως πολλαπλής επιλογής.

Διαδικασία Αξιολόγησης και Σκοπός

Όπως τόνισε ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, ο κύριος στόχος της πρωτοβουλίας είναι να δώσει στους πολίτες τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τις κρατικές και αυτοδιοικητικές υπηρεσίες που επηρεάζουν την καθημερινότητά τους. Μέσω της συλλογής πολύτιμων δεδομένων, θα εντοπίζονται οι δυσλειτουργίες και θα προτείνονται διορθωτικά μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών.

Το ερωτηματολόγιο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη: το πρώτο αφορά την αξιολόγηση υπηρεσιών του κεντρικού κράτους, το δεύτερο τις ψηφιακές υπηρεσίες, το τρίτο αφορά υπηρεσίες του gov.gr και το τελευταίο τις υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως η καθαριότητα και ο ηλεκτροφωτισμός. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα αποτελέσουν ένα σημαντικό εργαλείο για τους φορείς, προκειμένου να σχεδιάσουν πιο αποτελεσματικές πολιτικές για τις ανάγκες των πολιτών.

Σημαντική επίσης είναι η ανάλυση των δεδομένων που θα προκύψουν από τις αξιολογήσεις, καθώς θα διενεργείται σε πολλά επίπεδα: ανά φορέα, ανά υπηρεσία και ακόμα και σε επίπεδο ταχυδρομικού κώδικα. Αυτή η πολυεπίπεδη ανάλυση θα επιτρέψει την αναγνώριση πρακτικών δυσλειτουργιών και θα οδηγήσει σε αποτελεσματικές λύσεις για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Η συμμετοχή όλων των πολιτών είναι καίριας σημασίας για την επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας και είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιβάνιος ότι «με τη βοήθεια των πολιτών, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια πιο αποτελεσματική τοπική και κεντρική διοίκηση». Η ενεργός συμμετοχή είναι η κλειδί για τη διασφάλιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των δημόσιων υπηρεσιών.