Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Το Τοπίο και οι Αντιδράσεις
Στις πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, σχετικά με την αξιολόγηση κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας, η ΟΛΜΕ αντέτεινε τις απόψεις της, υπογραμμίζοντας τη σημασία των εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο. Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, «στο δημόσιο σχολείο έχουν θέση όσοι και όσες το στηρίζουν καθημερινά, με αυταπάρνηση, παρά τις δυσκολίες και τις ελλείψεις».
Η θέση της ΟΛΜΕ είναι σαφής: οι εκπαιδευτικοί είναι ο πιο προσοντούχος κλάδος της χώρας και προσλαμβάνονται με αξιοκρατία, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη κριτήρια κοινωνικών φρονημάτων. Ωστόσο, η ΟΛΜΕ εκφράζει ανησυχία ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την αξιολόγηση ως μέσο ελέγχου και κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών αντί να την προβάλλει ως εργαλείο βελτίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η Σκοπιμότητα της Αξιολόγησης
Η ΟΛΜΕ επεσήμανε πως το εγχείρημα της αξιολόγησης από την κυβέρνηση φαίνεται να ευνοεί την εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, παραμερίζοντας τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. «Είναι προφανές ότι ο στόχος της αξιολόγησης δεν είναι η βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά η μετακύλιση των τεράστιων ευθυνών της κυβέρνησης για τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων στις πλάτες της εκπαιδευτικής κοινότητας» τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Η κυβέρνηση, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, συνεχίζει την απαράδεκτη υποχρηματοδότηση της Παιδείας, παρά τις θετικές οικονομικές εξελίξεις που επικαλείται. Αντί να επιλύσει τα βασικά προβλήματα της εκπαίδευσης, η κυβέρνηση φαίνεται να επιδιώκει να αποδεσμευτεί από τις υποχρεώσεις της για παροχή δημόσιας δωρεάν Παιδείας, προκειμένου να προωθηθούν περαιτέρω ιδιωτικοποιήσεις.
Προβλήματα και Υποδομές
Η ΟΛΜΕ στην ανακοίνωσή της αναφέρεται επίσης σε πολλά προβλήματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση: από τον μεγάλο αριθμό αναπληρωτών καθηγητών, που καλύπτουν πάγιες εκπαιδευτικές ανάγκες, μέχρι τις ελλείψεις υποδομών στα σχολεία. Υπογραμμίζει ότι μόνο για το 5% των σχολικών μονάδων υπάρχουν προγραμματισμένες παρεμβάσεις για κτιριακή αναβάθμιση, ενώ η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έχει οδηγήσει σε πολυπληθή τμήματα και συγχωνεύσεις.
Η κατάσταση της Ειδικής Αγωγής δεν είναι καλύτερη, καθώς παρατηρείται σημαντική εγκατάλειψη. Η ΟΛΜΕ καλεί την κυβέρνηση να εξετάσει σοβαρά τις προτάσεις της για την επίλυση αυτών των ζητημάτων και τονίζει ότι οι υπουργοί Παιδείας τις τελευταίες χρονιές έχουν επιδείξει αδιαφορία και δεν ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις για διάλογο.
Με την ανακοίνωσή της, η ΟΛΜΕ επιβεβαιώνει την πρόθεσή της να παλέψει για τη βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης και καλεί την πολιτική ηγεσία να ακούσει και να δράσει σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας.