Νέες Ρυθμίσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: Αυστηρά Πρόστιμα και Τεχνολογία στην Υπηρεσία της Ασφάλειας
Στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της έννοιας της “υποτροπής” και διευκρινίζοντας ότι τα πρόστιμα θα είναι «εξοντωτικά» για τις παραβάσεις που διαπράττονται περισσότερες από μία φορές. Έτσι, οι πολίτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση, καθώς ο νέος Κώδικας αποσκοπεί στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας μέσω αυστηρών ποινών.
Ανακοίνωση για Λειτουργία Κάμερας και Ψηφιακή Κλήση
Μιλώντας στο Open, ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι από τον Ιούλιο θα ξεκινήσει η λειτουργία 380 καμερών στους δρόμους της Περιφέρειας Αττικής. Επίσης, από Σεπτέμβριο θα εγκατασταθούν κάμερες σε λεωφόρους, μεγάλους δρόμους και σε φανάρια, προκειμένου να ελέγχεται η κυκλοφορία και να ενισχυθεί η ασφάλεια των πολιτών.
Όσον αφορά τη διαδικασία της ψηφιακής κλήσης, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι οι κλήσεις θα αποστέλλονται μέσω της θυρίδας του πολίτη. Αυτό σημαίνει ότι είτε οι πολίτες σταματούν από αστυνομικούς στον δρόμο είτε λαμβάνουν ψηφιακή κλήση, θα γνωρίζουν πόσες υποτροπές έχουν συνοδευτικά με τις παραβάσεις τους εντός πενταετίας.
Σ αυστηρές Ποινές για τις Υψηλές Ταχύτητες
Ο υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη νέα ποινή για όσους οδηγούν με πάνω από 200χλμ./ώρα, όπου το πρόστιμο ανέρχεται σε 1.200 ευρώ και η αφαίρεση του διπλώματος ισχύει για 1 έτος από την πρώτη παράβαση. Αυτή η αυστηροποίηση των ποινών είναι μέρος της προσπάθειας να γίνει οι δρόμοι ασφαλέστεροι, ειδικά για τους νεαρούς και απειλούμενους οδηγούς.
Ελέγχοι σε Επιχειρήσεις Ενοικίασης Αυτοκινήτων
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η ανακοίνωση για την αυστηροποίηση των ελέγχων στις επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων και μηχανών, ειδικά σε τουριστικές περιοχές, καθώς πολλές από αυτές δεν ενοικιάζουν κράνη, παρά τη νομική τους υποχρέωση. Αυτή η ενέργεια δείχνει τη δέσμευση της κυβέρνησης για την προστασία των τουριστών και τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας.
Ρυθμίσεις για Ταξί και Λεωφορειολωρίδες
Αναφορικά με τις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι η εισήγηση του ΟΑΣΑ καθορίζει την πλήρη απαγόρευση των ταξί σε αυτές τις λωρίδες. Προτεινόμενη είναι μια ενδιάμεση λύση, που θα επιτρέπει στους οδηγούς ταξί να επιβιβάζουν επιβάτες χωρίς να στερούνται έσοδα, καθώς μπορούν να εισέρχονται σε λεωφορειολωρίδες για λίγα λεπτά. Επιπλέον, υπάρχει και η πρόβλεψη για επιβίβαση επιβατών πίσω από λεωφορεία.
Η εφαρμογή αυτών των μέτρων έχει στόχο τη βελτίωση της κυκλοφορίας στις αστικές περιοχές και την αύξηση της ασφάλειας για όλους τους χρήστες των δρόμων. Οι αλλαγές αυτές αναμένονται να δημιουργήσουν μια πιο οργανωμένη και ασφαλέστερη κυκλοφορία, και θα συμβάλλουν στην προστασία της ζωής των πολιτών.