www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΝΕΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΒΕΠ: Μελλοντικές τάσεις στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικού εμπορίου τροφίμων έως το 2030

A403a1a9d0fecd9a45abc0a5051d3a23 no watermark
Κοινοποίηση

Η Ευρωπαϊκή Αγορά Λιανικού Εμπορίου Τροφίμων για την Επόμενη Πενταετία

Οι πωλήσεις στον τομέα λιανικής τροφίμων στην ΕΕ-27 συνεχίζουν να παρουσιάζουν σταθερή αύξηση, παρά τις προκλήσεις που συνεπάγονται οι τρέχουσες οικονομικές συνθήκες. Αυτό υπενθυμίζει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή έκθεση «The State of Grocery Retail Europe 2025», η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα από την McKinsey & Company και την EuroCommerce.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Βασίλης Κορκίδης, ενώνει τη φωνή του με τη σημαντικότητα των διαπραγματεύσεων σχετικά με τους διατλαντικούς δασμούς, τονίζοντας: «Πρέπει να παρακολουθούμε την πρόοδο των διαπραγματεύσεων, καθώς οι καθολικοί δασμοί 10% στις εξαγωγές της ΕΕ παραμένουν σε ισχύ. Αυτή τη στιγμή, οι διεθνείς εμπορικές ροές καθώς και οι προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας κρίνεται ότι δημιουργούν μεγάλη αβεβαιότητα». Ανέφερε επίσης την ανάγκη αξιοποίησης της οικονομικής διπλωματίας για την αποκλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων και για την επιτάχυνση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αγοράς.

Αναλύοντας την Έρευνα

Η έκθεση «The State of Grocery Retail Europe 2025» διερευνά τις κεντρικές τάσεις που επηρεάζουν τη λιανική πώληση τροφίμων στην Ευρώπη. Με συνεντεύξεις από διευθύνοντες συμβούλους και έρευνες σε περισσότερους από 14,000 καταναλωτές σε 13 χώρες, παρέχει ενημέρωση για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει ο τομέας τα επόμενα χρόνια.

Μερικά από τα κύρια ζητήματα που απασχολούν τους διευθυντές σούπερ μάρκετ περιλαμβάνουν ερωτήματα σχετικά με την προσέλκυση καταναλωτών με αυξημένη ευαισθησία στις τιμές, καθώς και τη στρατηγική τους απέναντι στο online εμπόριο. Ορισμένες αλυσίδες εφοδιασμού παραμένουν πολύ ασταθείς, και η οικονομική πίεση συνεχίζει να κάνει την ύπαρξη προσεκτική συμπεριφορά από τους καταναλωτές απαραίτητη.

Η έκθεση αναλύει επίσης πώς μπορούν τα παντοπωλεία να μετριάσουν τις αυξήσεις κόστους και να βελτιώσουν τα περιθώρια κέρδους τους. Η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και αναλυτικών εργαλείων διαφαίνεται ότι είναι επιτακτική, προκειμένου οι επιχειρήσεις να προχωρήσουν πιο αποτελεσματικά στην αγορά.

Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι η EuroCommerce παρέχει προοπτική σχετικά με τις προσεγγίσεις των εμπορικών δασμών που ανακοινώθηκαν από την αμερικανική κυβέρνηση και παρακολουθεί τις εξελίξεις στον τομέα αυτό. Παρά τις ευκαιρίες που φαίνονται να προκύπτουν από μειώσεις κόστους και αύξηση της ζήτησης, το μέλλον παραμένει αβέβαιο λόγω των διεθνών πολιτικών συνθηκών.

Τα στελέχη λιανικής πώλησης στην Ευρώπη φαίνεται να είναι ελαφρώς πιο αισιόδοξοι από πέρυσι, αν και οι προκλήσεις που έρχονται αναμένονται απαιτητικές, με χαμηλές αυξήσεις στο όγκο πωλήσεων.

Μελλοντικές Τάσεις της Αγοράς

Η εν λόγω έκθεση προσδιορίζει τις πιο σημαντικές τάσεις που θα επηρεάσουν τη λιανική πώληση τροφίμων μέχρι το 2030. Ορισμένα από τα κύρια σημεία που αναφέρονται περιλαμβάνουν:

  • Χαμηλός δείκτης ανάπτυξης 0,2%
  • Αύξηση 1-3% των ιδιωτικών ετικετών και μετάβαση προς τις ιδιωτικές μάρκες
  • Αύξηση 7% στην προτίμηση προϊόντων υγιεινής διατροφής
  • 77% της γενιάς Ζ επιλέγει φαγητό σε πακέτο
  • Ανάδειξη νέας κατηγορίας καταναλωτών με αύξηση εισοδήματος 4-6%
  • Μείωση 3% στην πρόθεση αγοράς προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον
  • Αύξηση 30% στις συγχωνεύσεις και εξαγορές στον τομέα λιανικής
  • Επιτάχυνση x2,9 για τις εταιρείες που υιοθετούν τεχνολογία
  • Αύξηση 20% ετησίως στις διαφημιστικές δαπάνες στον τομέα λιανικής.

Είναι ουσιώδες να τονιστεί ότι οι πωλήσεις τροφίμων στην Ευρώπη παρουσίασαν αύξηση 2,4% σε πραγματικούς όρους, ελαφρώς πάνω από τον μέσο πληθωρισμό τιμών τροφίμων που ήταν 2,3%. Αυτό υποδηλώνει ότι, παρά τις προκλήσεις, οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για υγιεινές επιλογές και οι ιδιωτικές ετικέτες γνωρίζουν επίσης αύξηση στην αποδοχή τους.