Καταγγελία του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Γρεβενών
Ο Πρωθυπουργός και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζουν να πορεύονται στον ίδιο αδιέξοδο δρόμο, προωθώντας μια εικονική πραγματικότητα όπου εμφανίζεται ένα «βελτιωμένο σχολείο», ενώ ταυτόχρονα εντείνουν τις απειλές και τον αυταρχισμό τους.
Αντίκτυποι στις δημόσιες δηλώσεις
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Γρεβενών εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ο Πρωθυπουργός, με αβάσιμους ισχυρισμούς, παρατήρησε ότι όλα τα ζητήματα στο δημόσιο σχολείο βαίνουν καλώς, επικαλούμενος βελτιώσεις και πρόοδο στα σχολεία, και ισχυρίστηκε ότι η μόνη πτυχή που δεν έχει επιφέρει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα» είναι η εφαρμογή της αξιολόγησης. Για να υποστηρίξει τη θέση του, κατέφυγε σε απαράδεκτες απειλές προς τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι καταβάλλουν συνεχείς προσπάθειες να κρατήσουν τα σχολεία όρθια, παρά τις αντίξοες συνθήκες και τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν.
Πραγματικότητα ή Μαγεία;
Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν μια άμεση επίθεση κατά των εκπαιδευτικών και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης: την εγκαθίδρυση ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού, απομακρυσμένου από τις πραγματικές ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας. Η κυβέρνηση προσπαθεί να παραπλανήσει την κοινωνία, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, δημιουργώντας μια εικονική πραγματικότητα για την κατάσταση στα σχολεία. Στην πραγματικότητα, επιχειρεί να αποκρύψει τα σοβαρά προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές στα σχολεία τους.
Απάντηση στα Οξυμένα Προβλήματα
Ο Πρωθυπουργός δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση για τα κρίσιμα ζητήματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση. Αυτά περιλαμβάνουν τα δεκάδες κενά, την κατάρρευση των υποδομών, τα αυξανόμενα περιστατικά βίας και bullying, τα υπερπληθή τμήματα και τη σφοδρή εξεταστική δραστηριότητα που φοβίζει τους μαθητές. Αντί να προσφέρει λύσεις, η κυβέρνηση προσπαθεί να παρουσιάσει την αξιολόγηση ως εργαλείο αναβάθμισης της εκπαίδευσης, ενώ είναι σαφές ότι οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στην αύξηση του ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαιδεύσεως.
Η Συνέχιση του Αγώνα
Η στρατηγική της κυβέρνησης, καθώς και οι απειλές προς τους εκπαιδευτικούς, αποδεικνύουν το αδιέξοδο της κυβερνητικής πολιτικής, η οποία έχει προκαλέσει μαζική αντίσταση εντός του κλάδου. Οι εκπαιδευτικοί διατηρούμε μια επίμονη και μεθοδική αντίσταση, αγωνιζόμενοι για να αποτρέψουμε την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και για την προστασία της παιδαγωγικής μας αξιοπρέπειας. Το προσδοκώμενο αποτέλεσμα των προσπαθειών μας είναι η κατάργηση των σχεδίων μιας πολιτικής που στρέφεται εναντίον των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών καθώς και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο αυτό, δηλώνουμε ότι συνεχίζουμε τον αγώνα μας, παραμένοντας ενωμένοι και αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματα όλων των μαθητών και εκπαιδευτικών!