www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣΠΟΛΙΤΙΚΗΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Επιστολή του ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας προς τον Υπουργό Εσωτερικών για την Εξαίρεση Υπαλλήλων από Περιορισμούς Μετάταξης

61cdf4c629747dd057f3ea48fc58c1c1
Κοινοποίηση

Επιστολή του ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας προς τον Υπουργό Εσωτερικών

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Η Δυτική Μακεδονία προσδιορίζεται ως πληττόμενη περιοχή, σύμφωνα με διάφορες ευρωπαϊκές και εθνικές ρυθμίσεις, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη σημαντικά χαρακτηριστικά όπως τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, η διαδικασία απολιγνιτοποίησης, ο έντονος ορεινός χαρακτήρας, η γεωγραφική απομόνωση και οι προκλήσεις που προκύπτουν από φυσικά φαινόμενα. Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που διέπει αυτόν τον χαρακτηρισμό περιλαμβάνει τους Κανονισμούς (ΕΕ) 1303/2013 και 2021/1056, καθώς και τους Νόμους 4872/2021 και 4915/2022, όπως και ειδικές διατάξεις που σχετίζονται με τις ορεινές περιοχές και τις περιοχές που πλήττονται από φυσικές καταστροφές.

Σύμφωνα με την αναθεώρηση του Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου (ΠΧΠ) της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Δ’ 398/19-06-2024, παρατηρείται μια οικιστική υποβάθμιση, που εντείνει τη δύσκολη κατάσταση της περιοχής. Αυτή η υποβάθμιση αναφέρεται κυρίως στην αλλαγή της κατηγοριοποίησης των πόλεων και των οικιστικών περιοχών, με σημαντική επίδραση στην επενδυτική και τουριστική τους δυναμική.

Η υποβάθμιση είναι ιδιαίτερα έντονη στην πρωτεύουσα της Περιφέρειας, την Κοζάνη, η οποία από πόλη πρώτου επιπέδου με διεθνή και ευρωπαϊκή εμβέλεια το 2003, σήμερα αναγνωρίζεται ως πόλη τρίτου επιπέδου, με περιορισμένη περιφερειακή σημασία. Επιπλέον, η Πτολεμαΐδα και τα Γρεβενά, που το 2003 χαρακτηριστήκαν πόλεις δεύτερου επιπέδου, σήμερα κατατάσσονται σε πέμπτο επίπεδο, υποδηλώνοντας τοπική σημασία. Η Καστοριά και η Φλώρινα, που ήταν επίσης πόλεις δεύτερου επιπέδου, κατατάσσονται πλέον σε τέταρτο επίπεδο, δηλαδή με ενδοπεριφερειακή σημασία. Αυτές οι αλλαγές φαίνεται να έρχονται σε αντίθεση με το Γενικό Πλαίσιο Χωρικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης του 2008.

Η κατηγοριοποίηση των πόλεων έχει άμεσες συνέπειες στην ικανότητά τους να παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, τις τεχνικές υποδομές και τις κοινωνικές δομές που διαθέτουν, επηρεάζοντας έτσι και την στήριξη της τοπικής οικονομίας. Αυτή η ανακατάταξη έχει μεταφραστεί σε αποδυνάμωση των πόλεων της Περιφέρειας, περιορίζοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης και ενίσχυσης των τοπικών υποδομών και κοινωνικών υπηρεσιών, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μία σταδιακή αποδόμηση του κοινωνικού ιστού.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, κρίνεται επιτακτική η θωράκιση των Υπηρεσιών των φορέων Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφέρειας κατά της υποστελέχωσης. Είναι απαραίτητο οι αιτούμενοι υπάλληλοι για απόσπαση ή μετάταξη προς τις Υπηρεσίες αυτές να εξαιρούνται από τους περιορισμούς του άρθρου 4 § 4 του Ν. 4440/16. Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι εργαζόμενοι θα μπορούν να μετακινούνται ελεύθερα. Για παράδειγμα, σε περιπτώσεις υπαλλήλων ΟΤΑ που δεν μπορούν να μεταταχθούν λόγω μη εκπλήρωσης του απαιτούμενου ποσοστού κάλυψης, ο περιορισμός αυτός θα πρέπει να αίρεται για μετατάξεις εντός των Υπηρεσιών της Περιφέρειας.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το εν λόγω θέμα έχει θέσει ήδη η Κυβέρνηση, με τον Πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη να το προσεγγίζει θετικά κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Π.Ε. Κοζάνης.

Εκφράζουμε την ελπίδα ότι η πρότασή μας θα βρει ανταπόκριση και είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση απαιτηθεί.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ε./Τ.Δ.Μ.
Νικόλαος Συλλίρης