Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65: Ολοκλήρωση και Αναπτυξιακή Δυναμική
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65 αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην κυκλοφορία. Αυτή τη στιγμή, κατασκευάζονται τα τελευταία 46 χιλιόμετρα του βόρειου τμήματος του οδικού άξονα, τα οποία αποτελούν ένα καθοριστικό κομμάτι αυτής της εμβληματικής υποδομής.
Ο Ε65 έχει συνολικό μήκος 182,1 χιλιομέτρων και θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά εθνικά έργα, με προϋπολογισμό κοντά στα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Η κατασκευή του από την ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, που διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, καθώς και λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Ο αυτοκινητόδρομος θα συνδέει την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα, με τη σύνδεση της Εγνατίας Οδού να γίνεται στα Γρεβενά.
Με την ολοκλήρωση των νέων τμημάτων του Ε65 τον Απρίλιο του 2024, θα είναι διαθέσιμα προς κυκλοφορία συνολικά 136 χιλιόμετρα σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου. Αυτή η υποδομή θα διευκολύνει την πρόσβαση σε γνωστούς τουριστικούς προορισμούς, όπως είναι τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα, προσφέροντας γρήγορη, εύκολη και ασφαλή μετακίνηση, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει σημαντικά την αναπτυξιακή δυναμική της κεντρικής Ελλάδας.
Κατασκευαστική Πρόοδος του Βόρειου Τμήματος
Τα τελευταία 46 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου Ε65 κατασκευάζονται στο βόρειο τμήμα, ξεκινώντας από τον Α/Κ Καλαμπάκας και φθάνοντας έως την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών. Στο εργοτάξιο λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις, με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος ανέρχεται στο 72,77% (δεδομένα αναφοράς Μαρτίου 2025).
Πρόοδος Κατασκευής Βορείου Τμήματος
• Συνολική πρόοδος κατασκευής: 72,77%
• Σήραγγες: 98,47%
• Γέφυρες: 95,87%
• Ασφαλτικά: 44,87%
• Χωματουργικά: 85,33%
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος
➢ Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
➢ 2 Δίδυμες Σήραγγες (στο 176ο χλμ) και μία σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ)
➢ 2 Τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο και 138ο χλμ)
➢ 23 Γέφυρες
➢ 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
➢ 3 Αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
➢ 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
➢ 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
➢ 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
➢ 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
➢ 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
➢ 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων.
Ο Αυτοκινητόδρομος Ε65 αποτελεί κορυφαία υποδομή για τη χώρα, μείζονος σημασίας για την ασφάλεια και την αποδοτικότητα της μετακίνησης στην Κεντρική Ελλάδα, συντελώντας στην ενίσχυση της οικονομίας και της τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή.