www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΝΕΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Καθυστέρηση στην Επέκταση του Μετρό: Νέα Έναρξη Λειτουργίας για την Καλαμαριά το 2026

5bcb59cd469e2cfed941611fa3b3eea9
Κοινοποίηση

Επεκτάσεις Μετρό: Ένα Νέο Κεφάλαιο για τη Θεσσαλονίκη

Μετά την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, η προσοχή στρέφεται στις επικείμενες επεκτάσεις του δικτύου. Ανάμεσα σε αυτές είναι η επέκταση προς την Καλαμαριά, η οποία έχει ήδη δρομολογηθεί, καθώς και οι επεκτάσεις προς τις βορειοδυτικές συνοικίες του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, η επέκταση προς την Καλαμαριά θα έπρεπε να είναι λειτουργική ένα χρόνο μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, δηλαδή στις 30 Νοεμβρίου 2025. Ωστόσο, οι παρούσες συνθήκες δεν επιτρέπουν την ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών εντός αυτού του χρονοδιαγράμματος. Έτσι, οι επικρατούσες δηλώσεις από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κάνουν λόγο για νέα ημερομηνία, την 28 Φεβρουαρίου 2026, καθιστώντας αναγκαία τη διακοπή της λειτουργίας και της βασικής γραμμής για να ολοκληρωθούν οι δοκιμές.

Απαραίτητες Αλλαγές για την Καλαμαριά

Η λειτουργία της επέκτασης προς την Καλαμαριά απαιτεί σημαντικές αλλαγές, κυρίως στη λογισμική υποδομή που αναπτύχθηκε για τη βασική γραμμή. Πρέπει να προστεθεί ένα νέο τμήμα στο δίκτυο, καθώς οι συρμοί που θα ξεκινούν από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό θα κατευθύνονται προς τη Νέα Ελβετία και την Καλαμαριά. Η υλοποίηση αυτής της αλλαγής προϋποθέτει μια προσωρινή διακοπή της λειτουργίας του Μετρό, κατά την οποία οι συρμοί θα ακινητοποιηθούν.

Η διαδικασία είναι πιο περίπλοκη στην Θεσσαλονίκη, καθώς η ένταξη νέων γραμμών απαιτεί περισσότερο χρόνο λόγω του αυτόματου συστήματος λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, οι επτά διαφορετικές εργολαβίες που εμπλέκονται στην επέκταση προσθέτουν στην πολυπλοκότητα της κατάστασης, καθιστώντας τη συγχρονισμένη δουλειά ανάμεσα στους εργολάβους ακόμα πιο κρίσιμη.

Νέοι Συρμοί και Δοκιμές

Ένα κλειδί για την επιτυχή εκτέλεση των δοκιμών του δικτύου είναι η άφιξη των 15 νέων συρμών από την Ιταλία. Αυτοί θα πρέπει να ενσωματωθούν μαζί με τους 18 υπάρχοντες συρμούς της βασικής γραμμής, ώστε να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες δοκιμές. Παρά το γεγονός ότι ο πρώτος συρμός έχει ήδη φτάσει στην Θεσσαλονίκη, οι υπόλοιποι 14 αναμένονται σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους, και ευτυχώς, θα είναι πλήρως μονταρισμένοι, έτοιμοι για δοκιμαστικά δρομολόγια.

Η Επέκταση της Οδού Πόντου

Για να ενταχθεί η γραμμή επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά στη λειτουργία της πόλης, είναι απαραίτητη η ολοκλήρωση της διάνοιξης της οδού Πόντου. Αυτή η διαδικασία είναι καθοριστική, καθώς επηρεάζει πολλές ιδιοκτησίες στην περιοχή. Η κυβέρνηση, μέσω του Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου, έχει δεσμευτεί να διαθέσει περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ για την αποζημίωση των ιδιοκτησιών, ωστόσο, η καθυστέρηση στον προσδιορισμό της τιμής μονάδας εμποδίζει την πρόοδο.

Εν τω μεταξύ, η εικόνα φαίνεται ότι το έργο της διάνοιξης θα προχωρήσει μόνο εφόσον το Μετρό αναλάβει τη διαχείρισή του, όπως έγινε και σε άλλες περιοχές. Οι προγραμματισμένες επεκτάσεις λοιπόν αναμένουν την επιτάχυνση αυτής της διαδικασίας για να προχωρήσουν ομαλά.

Αναπτυξιακή Προοπτική και Νέες Γραμμές

Σε αντίθεση με την Καλαμαριά, οι επεκτάσεις προς το βορειοδυτικό τμήμα του Πολεοδομικού Συγκροτήματος βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο. Αυτήν την περίοδο γίνονται κάποιες προπαρασκευαστικές μελέτες με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να τονίζει την αναγκαιότητα εξασφάλισης των απαραίτητων κονδυλίων πριν τη διαμόρφωση λεπτομερούς χρονοδιαγράμματος.

Σύμφωνα με τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, το δίκτυο θα περιλαμβάνει δύο βασικές γραμμές με συνολικά 44 σταθμούς. Η γραμμή 2, που θα προστεθεί, θα περιλαμβάνει και δύο κλάδους, επεκτείνοντας τη δυνατότητα εξυπηρέτησης αιχμής στην πόλη. Εκτός από τη βασική και την επέκταση προς Καλαμαριά, θα υπάρξει σύνδεση με περιοχές όπως η Νέα Ευκαρπία και ο Εύοσμος, προσδίδοντας νέα δυναμική στο αστικό συγκοινωνιακό δίκτυο.

Η ανάπτυξη του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2040, παρέχοντας νέες προοπτικές και δυνατότητες στους κατοίκους της περιοχής, με την καθημερινή εξυπηρέτηση 680.000 επιβατών. Η θετική αυτή εξέλιξη δεν αναβαθμίζει μόνο τη συγκοινωνιακή υποδομή της πόλης, αλλά ενισχύει και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Η πορεία των εργασιών και των βημάτων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου είναι συνεχείς, αφήνοντας ελπίδες για ένα πιο σύγχρονο και αποδοτικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής και θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών.