www.macedoniapress.gr
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣΕΛΛΑΔΑΝΕΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μαύρη Σελίδα στην Ιστορία του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού: Το Φρικτό Δυστύχημα της Πίστας Λε Μαν

5e0b65566bce97c57678a97c4e9cf06d
Κοινοποίηση

Το Καταστροφικό Δυστύχημα του Λε Μαν

Πριν από 70 χρόνια, η παγκόσμια κοινότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού βρέθηκε αντιμέτωπη με ένα από τα πιο φρικτά ατυχήματα στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτου, στην πίστα του Σαρτ.

Στις 11 Ιουνίου του 1955, κατά τη διάρκεια των 24 Ωρών του Λε Μαν, ο οδηγός της Mercedes-Benz, Πιέρ Εζέν Αλφρεντ Μπουϊγέν, γνωστός και με το ψευδώνυμο Πιέρ Λεβέ, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του. Η τραγική αυτή στιγμή είχε καταστροφικές συνέπειες, καθώς οδήγησε στον φρικτό θάνατο τόσο του ίδιου όσο και σε 83 θεατές του αγώνα, ενώ 100 ακόμα άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά.

Η Mercedes 300SL του Λεβέ συγκρούστηκε με την Austin Healey του Λανς Μακλίν, και με την ταχύτητα των 150 μιλίων/ώρα, εξετράπη από την πορεία της. το αυτοκίνητο βρέθηκε στο πλήθος, προκαλώντας μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες που έχουν σημειωθεί σε αγώνα αυτοκινήτων.

Ο αντίκτυπος στην Φόρμουλα 1

Το συγκεκριμένο δυστύχημα είχε ευρείες επιπτώσεις και στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 της ίδιας χρονιάς. Οι αγώνες σε Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία και Ελβετία ακυρώθηκαν, προκαλώντας σοκ στην κοινότητα των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στο τέλος της χρονιάς, η Mercedes-Benz έλαβε την απόφαση να αποσυρθεί από τους αγώνες της Φόρμουλα 1, επιστρέφοντας στην αθλητική σκηνή μόνο το 1993 ως κατασκευάστρια κινητήρων.

Η Ιστορία των 24 Ωρών του Λε Μαν

Οι «24 ώρες του Λε Μαν» αποτελούν έναν από τους πιο διάσημους και απαιτητικούς αγώνες αυτοκινήτου παγκοσμίως, διεξάγεται κάθε χρόνο από το 1923 στη γαλλική πόλη Λε Μαν. Η διαδρομή μήκους 13.5 χιλιομέτρων περιλαμβάνει τόσο την πίστα της περιοχής όσο και τμήματα δρόμων που κλείνουν συγκεκριμένα για τον αγώνα. Πρόκειται για έναν αγώνα αντοχής που διαρκεί 24 ώρες και συμμετέχουν αυτοκίνητα διαφόρων κατηγοριών, από τα πιο πρωτότυπα έως τα αυτοκίνητα τουρισμού.

Εκτός από το ατύχημα στο Λε Μαν, η χρονιά 1955 σημαδεύτηκε και από άλλες τραγικές απώλειες. Στις 26 Μαΐου, ο θάνατος του Αλμπέρτο Ασκάρι κατά τις δοκιμές του μοντέλου Ferrari 750 Monza στη Μόντσα, θύμισε τη σκληρή πραγματικότητα των μηχανοκίνητων αγώνων. O Ασκάρι έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και σκοτώθηκε σε ένα σημείο που, από τότε, φέρει το όνομά του.