www.macedoniapress.gr
ΔΙΕΘΝΗΕΛΛΑΔΑΝΕΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέοι Κανόνες Χρέωσης για Χειραποσκευές από την ΕΕ: Τι Πρέπει να Γνωρίζετε

C8d361ae353ab1a7d199c3f70f9ac5e8
Κοινοποίηση

Νέα Μέτρα Στον Τομέα Αερομεταφορών της Ευρώπης

Οι υπουργοί Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανακοίνωσαν την Πέμπτη μια σειρά από σημαντικές αλλαγές και μέτρα που αφορούν τις αερομεταφορές. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών και ένα νέο καθεστώς αποζημιώσεων σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης. Αυτές οι αλλαγές αποσκοπούν στη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών και στη διασφάλιση μεγαλύτερης διαφάνειας και δικαιοσύνης στις αεροπορικές μεταφορές.

Δωρεάν Μεταφορά Επιβατών

Μία από τις ανατροπές αφορά τις χειραποσκευές. Οι επιβάτες τώρα δικαιούνται να μεταφέρουν δωρεάν μόνο μία μικρή προσωπική τσάντα που πληροί συγκεκριμένες διαστάσεις (40x30x15 εκατοστά) και πρέπει να χωράει κάτω από το κάθισμα μπροστά τους. Προβλέπεται, επίσης, η επιβολή χρεώσεων για όλες τις υπόλοιπες χειραποσκευές, μια αλλαγή που συντάραξε αρκετούς ταξιδιώτες που είχαν συνηθίσει να μεταφέρουν περισσότερα αντικείμενα χωρίς επιπλέον κόστος. Οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να ενημερώνουν τους επιβάτες αναλυτικά για τα επιτρεπόμενα βάρη και τις διαστάσεις των αποσκευών, ώστε να αποφευχθούν δυσάρεστες εκπλήξεις στην επιβίβαση.

Εξαιρέσεις και Νέοι Κανόνες

Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές δεν αφορούν όλους τους επιβάτες. Από τη νέα πολιτική εξαιρούνται οι κάτοχοι Golden Cards, οι επιβάτες Business Class και όσοι επιλέγουν ειδικά εισιτήρια που περιλαμβάνουν χρεώσεις για αποσκευές. Πολλές αεροπορικές εταιρείες ήδη προσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, προσφέροντας επιλογές που συνδυάζουν ή όχι τη μεταφορά αποσκευών, με ανάλογες χρεώσεις που κυμαίνονται από 15 έως 60 ευρώ ανάλογα με το δρομολόγιο.

Αποζημιώσεις Σε Περίπτωση Ακύρωσης Πτήσης

Μια άλλη σημαντική συμφωνία που επιτεύχθηκε είναι η υποχρέωση των αερομεταφορέων να παρέχουν στους επιβάτες έντυπα για τις αποζημιώσεις αυτόματα κατά την ακύρωση πτήσης. Ο Πολωνός υπουργός Υποδομών, Ντάριους Κλίμτσακ, τόνισε ότι οι νέοι κανόνες θα προσφέρουν πάνω από 30 νέα δικαιώματα στους επιβάτες, που θα ισχύουν από την αγορά του εισιτηρίου μέχρι και την άφιξή τους στον προορισμό τους. Αυτή η αλλαγή αποτελεί ένα ιστορικό βήμα προς την κατεύθυνση του σεβασμού των δικαιωμάτων των επιβατών, κάτι που δεν είχε επιτευχθεί τα τελευταία 12 χρόνια.

Δικαιώματα Αλλαγής Δρομολογίου

Οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να παρέχουν στους επιβάτες την δυνατότητα αλλαγής δρομολογίου το συντομότερο δυνατόν. Αυτό περιλαμβάνει τη δυνατότητα να αλλάξουν δρομολόγιο μέσω πτήσεων άλλων αερομεταφορέων ή εναλλακτικών μέσων μεταφοράς. Εάν δεν υπάρχει κατάλληλη αλλαγή εντός τριών ωρών από τη διακοπή, οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα να κανονίσουν τη δική τους αλλαγή και να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων που ενδέχεται να φτάσει μέχρι και το 400% του αρχικού κόστους του εισιτηρίου τους.

Δικαιώματα Υποστήριξης

Το δικαίωμα βοήθειας, που περιλαμβάνει παροχή φαγητού, αναψυκτικών και διαμονής, ορίζεται πλέον με σαφήνεια. Εάν μια αεροπορική εταιρεία δεν το παρέχει, οι επιβάτες μπορούν να κάνουν τις δικές τους ρυθμίσεις και να ζητήσουν αποζημίωση. Σε περίπτωση καθυστέρησης κατά την επιβίβαση, οι επιβάτες δικαιούνται ελάχιστη βοήθεια και υποχρεούνται να αποβιβαζονται μετά από τρεις ώρες.

Νέα Όρια Αποζημίωσης

Το Συμβούλιο των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ προτείνει επίσης σειρά ενημερώσεων σχετικά με τα όρια αποζημίωσης για μεγάλες καθυστερήσεις, με σκοπό οι αεροπορικές εταιρείες να μην αρνούνται την αποζημίωση λόγω «έκτακτων περιστάσεων» εκτός εάν αποδείξουν ότι έχουν λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την αποφυγή των διαταραχών. Οι αποζημιώσεις ποικίλλουν: για πτήσεις εντός ΕΕ ισχύει αποζημίωση της τάξεως των 300 ευρώ σε καθυστερήσεις άνω των 4 ωρών, ενώ για πτήσεις άνω των 3.500 χλμ. η αποζημίωση φτάνει τα 500 ευρώ για καθυστερήσεις άνω των 6 ωρών.

Ως αποτέλεσμα όλων αυτών των αλλαγών, οι επιβάτες που ενημερώνονται για την ακύρωση της πτήσης τους λιγότερο από 14 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση δικαιούνται αποζημίωση. Η αεροπορική εταιρεία υποχρεούται να παρέχει έντυπα για την υποβολή αιτημάτων αποζημίωσης. Επίσης, μεγάλη προσοχή δίδεται στην πολιτική «μη εμφάνισης», διασφαλίζοντας ότι οι επιβάτες που δεν καταφέρνουν να επιβιβαστούν σε πτήση επιστροφής θα αποζημιώνονται ανάλογα.