48ωρη Απεργία Ναυτεργατών στην Αδριατική
Από τα ξημερώματα της Τρίτης 3 Ιουνίου έως τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 4 Ιουνίου, οι ναυτεργάτες που εργάζονται στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία θα προχωρήσουν σε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση. Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά από συνεδρίαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και αποσκοπεί στην ανάδειξη του κρίσιμου προβλήματος της υποστελέχωσης των πλοίων στην Αδριατική.
Η PΝΟ έχει επισημάνει ότι η υποστελέχωση των πλοίων έχει πλέον καταστεί επικίνδυνη, καθώς οδηγεί σε εξουθενωτικάωράρια, υπερεργασία και φαινόμενα επαγγελματικής εξάντλησης. Αυτές οι συνθήκες έχουν άμεσες επιπτώσεις στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της ανθρώπινης ζωής.
Σοβαρές Ελλείψεις σε Προσωπικό
Στη σχετική ανακοίνωση, η Ομοσπονδία καταγγέλλει σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, επισημαίνοντας ότι η κατάσταση αυτή επιβαρύνει δυσανάλογα τα υπάρχοντα μέλη των πληρωμάτων. Από την τελευταία συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ στις 19 Μαΐου 2025, διαπιστώθηκε ότι τα προβλήματα παραμένουν άλυτα, παρά τις προηγούμενες δεσμεύσεις της Πολιτείας και των εργοδοτών.
Ως μέρος αυτής της κινητοποίησης, η ΠΝΟ έχει στείλει επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τον Πρόεδρο του ΣΕΕΝ και τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του ΥΝΑΝΠ, με συγκεκριμένη πρόταση για την αναγκαία στελέχωση των πλοίων της Αδριατικής.
Προτάσεις Στελέχωσης Πληρωμάτων
Η Πανελλήνια Ένωση Μαγείρων προτείνει τη στελέχωση των πλοίων της Αδριατικής ως εξής: 1 Αρχιμάγειρας, 1 Μάγειρας Α’, 2 Μάγειρες Β’, 2 Μάγειρες Γ’ και 3 Χυτροκαθαριστές. Επιπλέον, για την στελέχωση του πληρώματος καταστρώματος και μηχανοστασίου, προτείνεται η εξής διαμόρφωση:
- Κατάστρωμα: 1 Λοστρόμος, 2 Υπολοστρόμοι, 12 Ναύτες, 2 ναυτόπαις
- Μηχανοστάσιο: 4 Μηχανοδηγοί, 1 Καθαριστής
Η ΠΝΟ τονίζει τη σημασία να διασφαλιστεί η ναυτολόγηση των Ελλήνων Ναυτεργατών στα υπό Ιταλική σημαία Ε/Γ-Ο/Γ πλοία της Grimaldi Lines, προτείνοντας την αποκατάσταση των συναφών διαδικασιών.
Εκκρεμότητες και Αιτήματα
Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι παραμένουν αναπάντητα τα ζητήματα των διανυκτερεύσεων και των εξπρές δρομολογίων, ευθύνη που βαραίνει τον ΣΕΕΝ. Με βάση αυτή την κατάσταση, η ΠΝΟ δηλώνει ότι τα αιτήματά της πρέπει να ικανοποιηθούν, διαφορετικά θα συνεχίσει τις συνδικαλιστικές παρεμβάσεις της μέχρι την επίλυση των προβλημάτων αυτών.