www.macedoniapress.gr
ΔΙΕΘΝΗΕΛΛΑΔΑΝΕΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Συμφωνία Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ: Επαναστατικές Ρυθμίσεις για τα Δικαιώματα των Επιβατών Αεροπορικών Μεταφορών

C22311106ce137a53889f509347afa82
Κοινοποίηση

Συμφωνία για τα Δικαιώματα των Επιβατών Αεροπορικών Μεταφορών

Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέληξε χθες, Πέμπτη, το βράδυ σε μια σημαντική συμφωνία που αφορά την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την αποζημίωση σε περιπτώσεις ακυρώσεων πτήσεων. Η νέα θέση περιλαμβάνει την υποχρέωση του αερομεταφορέα να διευκολύνει τη διαδικασία αποζημίωσης για τους επιβάτες, παρέχοντας αυτόματη συμπλήρωση των υποχρεωτικών εγγράφων. Ο υπουργός Υποδομών της Πολωνίας και προεδρεύων του Συμβουλίου, Ντάριους Κλίμτσακ, δήλωσε ότι «αυτό θα διευκολύνει τους επιβάτες στην αναζήτηση αποζημίωσης σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης».

Σύμφωνα με τον Κλίμτσακ, οι αναθεωρημένοι κανόνες θα προσφέρουν πάνω από 30 νέα δικαιώματα στους επιβάτες, καλύπτοντας κάθε στάδιο της διαδικασίας ταξιδιού, από την αγορά του εισιτηρίου μέχρι την άφιξη στον προορισμό τους, και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και μετά την άφιξη. Ο υπουργός τόνισε ότι «αυτή η συμφωνία αποτελεί ένα ιστορικό ορόσημο, καθώς δεν είχε επιτευχθεί συμφωνία τα τελευταία 12 χρόνια».

Δικαίωμα Αλλαγής Δρομολογίου

Σύμφωνα με την νέα πολιτική, οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να προσφέρουν στους επιβάτες τη δυνατότητα αλλαγής δρομολογίου το ταχύτερο δυνατό. Αυτό περιλαμβάνει την δυνατότητα της αλλαγής μέσω πτήσεων που εκτελούνται από άλλους αερομεταφορείς ή εναλλακτικών μέσων μεταφοράς όταν είναι εφικτό. Ειδικότερα, εάν δεν παρέχεται κατάλληλη αλλαγή δρομολογίου εντός τριών ωρών από μία διακοπή, οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα να οργανώσουν τη δική τους αλλαγή και να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων έως και 400% του αρχικού κόστους του εισιτηρίου.

Δικαίωμα Βοήθειας

Η νέα ρύθμιση ορίζει με σαφήνεια το δικαίωμα βοήθειας, το οποίο περιλαμβάνει παροχή φαγητού, ποτών και διαμονής σε περίπτωση που η αεροπορική εταιρεία δεν εκπληρώνει αυτές τις υποχρεώσεις. Σε περιπτώσεις καθυστερήσεων, οι επιβάτες θα πρέπει να λαμβάνουν ελάχιστη βοήθεια και θα πρέπει να αποβιβάζονται από την πτήση έπειτα από 3 ώρες αναμονής.

Δικαίωμα Αποζημίωσης σε Πτώση Ακυρώσεων και Καθυστερήσεων

Το Συμβούλιο έχει προτείνει ενημερωμένα όρια αποζημίωσης που ισχύουν σε περιπτώσεις μεγάλων καθυστερήσεων. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν επιτρέπεται να αρνούνται την αποζημίωση λόγω «έκτακτων περιστάσεων», εκτός αν μπορούν να αποδείξουν ότι έχουν κάνει όλες τις δυνατές ενέργειες για την αποφυγή της διαταραχής. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ θα δικαιούνται αποζημίωση ύψους 300 ευρώ για καθυστερήσεις άνω των 4 ωρών, ενώ για ταξίδια άνω των 3.500 χλμ. η αποζημίωση ανέρχεται στα 500 ευρώ για καθυστερήσεις άνω των 6 ωρών.

Επιπλέον, εισάγονται αλλαγές στις διαδικασίες ακυρώσεων, που επιτρέπουν στους επιβάτες να ζητούν αποζημίωση εάν ενημερώνονται για την ακύρωση της πτήσης τους λιγότερο από 14 ημέρες πριν από την αναχώρηση. Σε περίπτωση ακύρωσης, οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να παρέχουν σταθερές πληροφορίες και έντυπα για την υποβολή αιτημάτων αποζημίωσης. Το Συμβούλιο προγραμματίζει να αποθαρρύνει και τη πολιτική «μη εμφάνισης», δίνοντας το δικαίωμα αποζημίωσης στους επιβάτες που δεν τους επιτρέπεται να επιβιβαστούν σε πτήσεις επιστροφής λόγω μη επιβίβασης στην πτήση αναχώρησης.

Για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση, οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν αυστηρότερες υποχρεώσεις ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών κατά την κράτηση και οδηγιών για την υποβολή παραπόνων. Οι επιβάτες θα έχουν τουλάχιστον 6 μήνες να υποβάλουν αιτήματα ή καταγγελίες στην αεροπορική εταιρεία. Επιπλέον, υπάρχει προθεσμία 14 ημερών για τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να καταβάλουν αποζημίωση ή να προσφέρουν σαφή και τεκμηριωμένη απάντηση στους επιβάτες.

Η πρόταση αυτή θα εξεταστεί τώρα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο έχει τη δυνατότητα να εγκρίνει, να τροποποιήσει ή να απορρίψει την προτεινόμενη ρύθμιση, ανοίγοντας το δρόμο για τη βελτίωση των δικαιωμάτων των επιβατών διασφαλίζοντας μεγαλύτερη διαφάνεια και προστασία.