www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΝΕΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αύξηση Τζίρου Σούπερ Μάρκετ: Προς το 9% το 2024

7c2375b049ac31345b5c09f07fd1a763
Κοινοποίηση

Οι Νέες Ρυθμίσεις και η Ανάπτυξη των Σούπερ Μάρκετ στην Ελλάδα

Οι καταναλωτές βρίσκονται μπροστά σε νέα δεδομένα σχετικά με τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές που ισχύουν για τα βασικά αγαθά στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας, καθώς και οι αυστηροί έλεγχοι που έχουν ξεκινήσει, στοχεύουν στην εξάλειψη παραπλανητικών πρακτικών. Σημαντικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ήδη τοποθετήσει νέα ταμπελάκια στα προϊόντα, τα οποία δείχνουν αναλυτικά την τιμή πριν και μετά την έκπτωση, βελτιώνοντας την διαφάνεια προς τον καταναλωτή. Επιπλέον, ο κλάδος καταγράφει για άλλη μια χρονιά εντυπωσιακή ανάπτυξη.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολο Πεταλά, οι κανόνες του νέου Κώδικα Δεοντολογίας εφαρμόζονται κατά 100% στα σούπερ μάρκετ, με εξαίρεση ορισμένες προσφορές που μπορούν να παραμείνουν μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων. Παράλληλα, έχει συμφωνηθεί να δοθεί μια περίοδος «χάριτος» μέχρι τις 31 Μαΐου ώστε οι καταναλωτές να έχουν χρόνο να προσαρμοστούν στην εφαρμογή των νέων κανόνων. Το υπουργείο Ανάπτυξης θα προχωρήσει σε εντατικούς ελέγχους, ενώ θα επιτρέψει τις παλαιές προσφορές στα ταχυκίνητα προϊόντα μέχρι εξαντλήσεως τους.

Ο κ. Πεταλάς εξηγεί ότι ο κώδικας δεοντολογίας αφορά την επικοινωνία τιμής και όχι την τιμολόγηση προϊόντων. Η επικοινωνία σε περίπτωση μείωσης τιμής θα γίνεται σε σχέση με την χαμηλότερη τιμή του προϊόντος που έχει καταγραφεί τις τελευταίες 30 ημέρες στο συγκεκριμένο κατάστημα. Επίσης, οι προσφορές που αφορούν ποσοτικά προϊόντα δεν μπορούν να ισχύουν όλο τον χρόνο, καθώς αυτό δεν αντανακλά την πραγματική τιμή του προϊόντος.

Ενίσχυση της Εποπτείας στην Αγορά

Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν γίνει πιο αυστηροί όσον αφορά την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας. Ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος έχει δηλώσει ότι οι έλεγχοι θα οδηγήσουν σε αυστηρά πρόστιμα αντί για απλές συστάσεις. Στόχος είναι η ενίσχυση της διαφάνειας στις προσφορές και εκπτώσεις, με πραγματικές προσφορές που δεν θα είναι παραπλανητικές.

Η ΔΙΜΕΑ έχει ενισχυθεί με 30 νέα στελέχη και έχουν αυξηθεί τα ανώτατα όρια των προστίμων, τα οποία κυμαίνονται από 5.000 έως 1.500.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής μπορεί να φτάσουν μέχρι και 3.000.000 ευρώ. Οι επιχειρήσεις που παραβιάζουν τους κανόνες θα δημοσιεύονται από το υπουργείο Ανάπτυξης, ώστε να ενημερώνεται το κοινό.

Αύξηση Τζίρου και Προωθητική Δραστηριότητα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, ο τζίρος της οργανωμένης λιανικής πώλησης των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) συνέχισε να αυξάνεται και το 2024. Ειδικότερα, τον Ιανουάριο του 2025, η αγορά FMCG καταγράφηκε ανάπτυξη 8,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται στα 966 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις φαγητού και προσωπικής φροντίδας σημείωσαν επίσης άνοδο, με την τιμή ανά μονάδα προϊόντος να αυξάνεται κατά 2,3% κατά μέσο όρο.

Στην αγορά προϊόντων, το μερίδιο ιδιωτικής ετικέτας (Private Label) φτάνει στο 26,5% του συνολικού τζίρου και η ανάπτυξή του είναι 5,3% σε σύγκριση με επώνυμα προϊόντα. Παράλληλα, το 23,7% των πωλήσεων του Ιανουαρίου προήλθαν από προϊόντα εκπτώσεων, δείχνοντας μια υποχώρηση 1,5 ποσοστιαίας μονάδας στην προωθητική δραστηριότητα.

Το 2024, ο συνολικός τζίρος της οργανωμένης λιανικής πώλησης FMCG στην Ελλάδα ανήλθε σε 14,8 δισ. ευρώ, με ανάπτυξη 3,6% σε σύγκριση με το 2023, δείχνοντας τη σταθερή ανοδική πορεία της αγοράς και την αυξανόμενη κατανάλωση από τους πολίτες.