Δημιουργικές Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο Πλαίσιο του Erasmus+
Η συμμετοχή του 5ου ΓΕΛ Βέροιας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ (κωδικός Διαπιστευμένου σχεδίου 2024-1-EL01-KA121-SCH-000222269) προσφέρει εξαιρετικές ευκαιρίες για την ανάπτυξη και την καινοτομία στην εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό, η εκπαιδευτικός Γιαννάκη Ελένη, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, συμμετείχε σε πρόγραμμα επιτόπιας παρακολούθησης μαθημάτων και διδασκαλίας στο Lycée Benjamin Franklin στη Γαλλία. Ο κύριος στόχος ήταν η καλλιέργεια της πολυγλωσσίας και η προώθηση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών και λογοτεχνίας μέσα από καινοτόμες προσεγγίσεις.
Η Εμπειρία στην Υποδοχή
Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στην όμορφη πόλη Auray, στη Βρετάνη της Γαλλίας, όπου η συμμετέχουσα είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει δια ζώσης μαθήματα Αγγλικής και Γαλλικής γλώσσας, καθώς και λογοτεχνίας. Με διάρκεια τεσσάρων εργάσιμων ημερών, το πρόγραμμα περιλάμβανε τουλάχιστον πέντε ώρες παρακολούθησης μαθημάτων και δραστηριοτήτων καθημερινά. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρήση σύγχρονων μέσων, όπως ταινίες και λογοτεχνικά έργα, προκειμένου να ενισχυθεί η κατανόηση της γλώσσας και του πολιτισμού.
Μερικές από τις διδακτικές προσεγγίσεις που ξεχώρισαν περιλάμβαναν:
- Διαθεματική Συγκριτική Ανάλυση: Η διδασκαλία του έργου Ρωμαίος και Ιουλιέτα σε σύγκριση με την ταινία Warm Bodies, στοχεύοντας στην ενίσχυση των γλωσσικών ικανοτήτων και της πολιτισμικής κατανόησης.
- Εμπλουτισμένη Διδασκαλία: Με γνώμονα τη διδασκαλία των Modal Verbs, χρησιμοποιήθηκαν αναφορές στον Sherlock Holmes και το κίνημα των Σουφραζετών, μέσω βιωματικών τεχνικών, παιχνιδιών ρόλων και ομαδικών εργασιών.
- Διαπολιτισμική Προσέγγιση στην Ιστορία: Η διδασκαλία της Ιστορίας μέσα από το μάθημα των Αγγλικών, βασισμένη στην ταινία Blackkklansman, προωθώντας την κριτική σκέψη και την κατανόηση του ιστορικού πλαισίου.
Δημιουργικές Εργασίες και Εκπαιδευτικά Έργα
Η αξιολόγηση των μαθητών πραγματοποιήθηκε μέσω συνθετικών εργασιών και δημιουργικών παρουσιάσεων, που αποτελούν το κύριο εργαλείο αξιολόγησης στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου. Το διδακτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε στη διάρκεια αυτής της εκπαιδευτικής εμπειρίας είναι διαθέσιμο για περαιτέρω μελέτη.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το Lycée Benjamin Franklin συμμετέχει επίσης στο πρόγραμμα Journal des Lycées, μέσω της έκδοσης της σχολικής εφημερίδας Franklin’s News. Αυτή η δράση παρέχει στους μαθητές την ευκαιρία να μάθουν τη διαδικασία παραγωγής ενός εντύπου, ενισχύοντας τις δεξιότητές τους στη δημοσιογραφία και τη γραφή υπό πραγματικές συνθήκες, με την υποστήριξη επαγγελματιών δημοσιογράφων.
Επιπλέον, η βιβλιοθήκη του σχολείου, πρωτοπόρος σε πολιτισμικές δράσεις, πραγματοποιεί εργαστήρια εικαστικών τεχνών σε συνεργασία με καθηγητή Καλών Τεχνών, με έμφαση στην καλλιτεχνική έκφραση των μαθητών. Το καινοτόμο project “Δανεισμός Έργων Τέχνης” επιτρέπει στους μαθητές να δανείζουν τις δημιουργίες τους σε μέλη της σχολικής κοινότητας, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα και την αλληλεπίδραση της τέχνης με την καθημερινότητα.
Ευκαιρίες για Μελλοντική Συνεργασία
Η εμπειρία αυτή έχει συμβάλει στην απόκτηση νέων διδακτικών δεξιοτήτων και μεθόδων, στην ενίσχυση της πολιτισμικής κατανόησης και συνεργασίας, και στον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού έργου της συμμετέχουσας με καινοτόμες πρακτικές. Το 5ο ΓΕΛ Βέροιας πιστεύει ότι η συμμετοχή στο Erasmus+ θα ανοίξει δρόμους για μελλοντικές συνεργασίες και κοινά εκπαιδευτικά προγράμματα με το σχολείο υποδοχής.