Δικαιώθηκαν οι Ιδιοκτήτες mini bus για τον Χρόνο Προκρατήσεων
Η 7μελής σύνθεση του Δ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, υπό την προεδρία της Σπυριδούλας Χρυσικοπούλου και με εισηγήτρια τη σύμβουλο Επικρατείας Ουρανία Νικολαράκου, εξέδωσε τη σημαντική απόφαση αριθ. 625/2025, κάνοντας δεκτή την αίτηση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εκμίσθωσης mini bus και αξιοποιούν την τεχνολογία uber bv. Με αυτή την απόφαση, ακυρώθηκε η σχετική ρύθμιση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, η οποία προέβλεπε συγκεκριμένες απαιτήσεις σχετικά με τις προκρατήσεις οχημάτων.
Συγκεκριμένα, η απόφαση επηρεάζει τις προκρατήσεις αυτοκινήτων Ε.Ι.Χ. με οδηγό στα νησιά της χώρας (εκτός από την Κρήτη και την Εύβοια) και προέβλεπε ότι αυτές θα πρέπει να καταχωρούνται στο αντίστοιχο Ψηφιακό Μητρώο τουλάχιστον 60 λεπτά πριν από την έναρξη της διαδρομής, από 1η Απριλίου έως 31η Οκτωβρίου.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το περασμένο έτος, η 5μελής σύνθεση του ίδιου τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας είχε ακυρώσει την απόφαση 154785/2023 του υφυπουργού Υποδομών, με την οποία καθορίζονταν οι κανόνες για την ολική εκμίσθωση Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων μέσω προκρατήσεων. Η κρίση αυτή επανέφερε την ανάγκη για εύλογη προθεσμία προκράτησης, όπως και για την αποφυγή δυσανάλογου περιορισμού της οικονομικής δραστηριότητας, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τη σωστή εξυπηρέτηση των μεταφορών κατά την τουριστική περίοδο.
Σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση, το Συμβούλιο της Επικρατείας τόνισε τη σημασία της εύλογης διάρκειας προκράτησης, επισημαίνοντας ότι αυτή θα πρέπει να είναι αναλογική προς τον σκοπό που εξυπηρετεί και τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς. Επίσης, επισήμανε ότι δεν έχει αποδειχθεί πως ο υποχρεωτικός χρόνος προκρατήσεων περιορίζεται μόνο στα απολύτως αναγκαία, γεγονός που υποδηλώνει ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν έχει θεσπιστεί νομίμως.
Η απόφαση αυτή ανοίγει το δρόμο για μια πιο ευέλικτη και ανταγωνιστική αγορά στις μεταφορές, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για προσαρμογή των κανόνων στις σύγχρονες συνθήκες και απαιτήσεις. Η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων καθίσταται ακόμα πιο κρίσιμη ώστε οι ρυθμίσεις να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς και των επιβατών.