www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΝΕΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δ. Θεσσαλονίκης: Νέα Σχέδια για Τραμ, Ματαίωση Επίσκεψης Ιμάμογλου και Οικονομικά Οφέλη από τον ΟΑΣΘ

211dac3c8fc6efb3a728611e67ebbd87
Κοινοποίηση

Σημαντικές Εξελίξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης

Το προχθεσινό δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης παρουσίασε πολλά και ενδιαφέροντα θέματα, πέρα από τη συζήτηση για τη ΔΕΘ που είχε ήδη καλυφθεί από προηγούμενα άρθρα. Μία από τις πιο σημαντικές αποκαλύψεις της συνεδρίασης ήταν η μαραθώνια ομιλία του δημάρχου, η οποία διήρκεσε πάνω από μία ώρα και έφερε στο φως αρκετές ειδήσεις και εξελίξεις.

Η πρώτη ειδηση αφορούσε την πρόταση της διοίκησης του δήμου για την κατασκευή γραμμής τραμ, η οποία δημιούργησε τριβές με τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο και τον βουλευτή Στράτο Σιμόπουλο. Ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης απάντησε στις επικρίσεις, οι οποίες ανέφεραν ότι η ανακίνηση του θέματος του τραμ τείνει να υπονομεύσει τις επεκτάσεις του μετρό, τονίζοντας ότι τα χρήματα είναι περιορισμένα. Ωστόσο, η απάντηση του δημάρχου παρουσίασε έναν ενδιαφέροντα σχεδιασμό: η πρόταση αφορά μια γραμμή που θα συνδέει τον τερματικό σταθμό του μετρό στη Μίκρα με το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

«Δεν αντιστρατεύεται το μετρό», είπε ο δήμαρχος, επισημαίνοντας ότι η επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο προγραμματίζεται για το 2040. Επιπλέον, αποκάλυψε ότι η αρχική πρόταση για σύνδεση του αεροδρομίου με τον σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία, κατεστάλη σχεδόν κατά το ήμισυ. Σημείωσε, επίσης, ότι αυτή η πρωτοβουλία είναι μέρος μιας κοινής προσπάθειας με τον επίτροπο Απόστολο Τζιτζικώστα, ο οποίος θα επιδιώξει την εξεύρεση κονδυλίων από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Βιώσιμης Κινητικότητας.

Ανάπλαση της Οδού Αγίας Σοφίας

Μία άλλη σημαντική είδηση που ανακοίνωσε ο Αγγελούδης αφορά την τροποποίηση του σχεδίου ανάπλασης της οδού Αγίας Σοφίας, συγκεκριμένα στο τμήμα της από την Τσιμισκή έως τη Λεωφόρο Νίκης. Ο δήμαρχος ζήτησε από τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Φιλόθεο να γκρεμιστεί το τοιχίο που περιβάλλει τον ιερό ναό Γρηγορίου Παλαμά, προκειμένου ο χώρος να αποκτήσει το χαρακτήρα μιας μικρής πλατείας, ακολουθώντας το μοντέλο της Ιεράς Μητρόπολης Αθηνών. Ο μητροπολίτης συμφώνησε, γεγονός που υποδεικνύει το ανοιχτό πνεύμα του και τη διάθεσή του να συνεργαστεί στα ζητήματα της πόλης.

Διεθνείς Σχέσεις και Συνεργασίες

Κατά το πρώτο έτος της θητείας του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έχει επιδείξει έντονη εξωστρέφεια, πραγματοποιώντας ταξίδια σε σημαντικές βαλκανικές πόλεις και συναντώντας άλλους δημάρχους. Η πρώτη επίσκεψή του ήταν στην Κωνσταντινούπολη στις 16 Σεπτεμβρίου 2024, όπου συναντήθηκε με τον δήμαρχο Εκρέμ Ιμάμογλου. Οι δύο δήμαρχοι συμφώνησαν στην συνεργασία των δύο δήμων στους τομείς του Τουρισμού, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας.

Για την προώθηση αυτής της συνεργασίας ιδρύθηκε μία ομάδα εργασίας με στόχο την ανάπτυξη ενός πλαισίου κοινών δράσεων, οι οποίες θα επικυρωθούν με την προγραμματισμένη επίσκεψη του Ιμάμογλου στη Θεσσαλονίκη, η οποία είχε οριστεί για τις 3 Ιουνίου 2025. Η επίσκεψη αυτή επρόκειτο να είναι τριμερής, καθώς θα συμμετείχε σε αυτήν και ο δήμαρχος Σμύρνης. Ωστόσο, οι πρόσφατες εξελίξεις στην Τουρκία, συγκεκριμένα η σύλληψη του Ιμάμογλου, οδηγούν στην ματαίωση της προγραμματισμένης επίσκεψης, με τις κοινές δράσεις να παραμένουν στον «πάγο» μέχρι να διευκρινιστεί η κατάσταση στη χώρα.

Συμφωνία με τον ΟΑΣΘ και Λειτουργία Λεωφορείων

Ένα ακόμη σημαντικό θέμα που συζητήθηκε στο συμβούλιο ήταν η έγκριση της συμφωνίας μεταξύ του δήμου και του ΟΑΣΘ για την παράταση του χρησιδανείου των λεωφορείων από τη Λειψία. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα 49 λεωφορεία, μόνο τα 35 είναι αξιόμαχα, εκ των οποίων ο ΟΑΣΘ χρησιμοποιεί περίπου τον μισό αριθμό, με όλα τα υπόλοιπα να αποσύρονται το καλοκαίρι λόγω έλλειψης κλιματιστικών.

Η νέα συμφωνία αναμένεται να είναι οφέλιμη για το δήμο, καθώς ο ΟΑΣΘ θα υποχρεούται να αποδίδει στο δήμο ποσοστό από τα έσοδα που προέρχονται από τις διαφημίσεις στα λεωφορεία. Συγκεκριμένα, το ποσοστό υπολογίστηκε με βάση το σύνολο των 49 λεωφορείων, ανεξαρτήτως του αριθμού που κυκλοφορούν. Έτσι, για το 2025, ο ΟΑΣΘ θα καταβάλει στο δήμο ποσό περίπου 88.000 ευρώ, το οποίο σημαίνει ότι σε λίγα χρόνια ο δήμος θα μπορέσει να ανακτήσει περίπου 500.000 ευρώ από την αγορά αυτών των λεωφορείων, αν φυσικά η λειτουργία τους συνεχιστεί ομαλά.