www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΝΕΑΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εκσυγχρονισμός Σιδηροδρόμων: Οι Δύο Πυλώνες του Νόμου για Ασφάλεια και Ανθρώπινο Δυναμικό

D394c04d8badf948b4b0ed4758dfedfb no watermark
Κοινοποίηση

Ενημέρωση για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων

Συνέντευξη Τύπου του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών

Αυτή τη στιγμή, στο Υπουργείο Μεταφορών διεξάγεται η συνέντευξη Τύπου του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, κατά την οποία γίνεται εξειδίκευση των μέτρων του νομοσχεδίου που αφορά τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων. Η παρουσίαση επικεντρώνεται στην εξέλιξη και τη βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής στη χώρα μας.

Κύριες Εφαρμογές και Νέες Δομές Ασφαλείας

Ο Υπουργός ανακοίνωσε την δημιουργία της πλατφόρμας railway.gov.gr, η οποία θα επιτρέπει στους πολίτες να παρακολουθούν την τοποθεσία των τρένων σε πραγματικό χρόνο. Ανέφερε επίσης τις σημαντικές επιμέρους εφαρμογές που θα υποστηρίξουν την ασφαλή και αποδοτική λειτουργία των σιδηροδρόμων, όπως:

  • Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων
  • Σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αμαξοστοιχιών
  • Εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων

Στις νέες δομές ασφαλείας, περιλαμβάνεται η ίδρυση και λειτουργία του Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας του ΟΣΕ, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα εποπτείας αμαξοστοιχιών και συλλογής δεδομένων κίνησης, παρακολουθώντας επίσης την αξιολόγηση κινδύνου και παρέχοντας προληπτική ενημέρωση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Εκπαίδευση Προσωπικού και Αυστηροποίηση Κυρώσεων

Ο Υπουργός ανέφερε την ανάγκη για «εκπαίδευση και αξιολόγηση του προσωπικού σιδηροδρόμου», επισημαίνοντας την αυστηροποίηση των κυρώσεων. Οι προτάσεις περιλαμβάνουν:

  • Δοκιμασίες αξιολόγησης στελεχών κρίσιμων καθηκόντων πριν και μετά την πρόσληψη
  • Συνεργασία με Ένοπλες Δυνάμεις στην αξιολόγηση καταλληλότητας προσωπικού ασφαλείας
  • Ειδική μονάδα επιθεωρητών σιδηροδρόμου
  • Περιορισμός πρόσβασης σε εγκαταστάσεις ανάρτησης και υπευθύνων για την συντήρηση φορέων

Ταχεία Στελέχωση και Σύγχρονες Δομές

Αναφερόμενος στην ταχεία στελέχωση των Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε ότι θα υπάρξουν επιτάχυνση προσλήψεων και ανεξαρτησία στη διαχείριση πόρων, προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα. Η σύγχρονη εταιρική δομή του νέου ΟΣΕ θα εστιάζει στη:

  • Στελέχωση της εταιρείας με όρους ιδιωτικής οικονομίας
  • Προσέλκυση στελεχών από το εξωτερικό
  • Ταχύτερες διαδικασίες ανάθεσης και υλοποίησης κρίσιμων έργων στον σιδηρόδρομο

Μέσω αυτών των πρωτοβουλιών, επιδιώκεται η βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής και η ασφάλεια των επιβατών, δίνοντας έμφαση στη σύγχρονη προοπτική των σιδηροδρομικών μεταφορών.