www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΝΕΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εξερεύνηση των λόγων καθυστέρησης στην ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας: Ερώτηση του Θ. Ξανθόπουλου στη Βουλή

81c8da1c97970cb7dc8d091df2417869
Κοινοποίηση

Αναζήτηση Αιτίων για την Παράταση του Οδικού Άξονα Δράμας – Καβάλας

Ερώτηση του Θεόφιλου Ξανθόπουλου στη Βουλή

Αιτήματα για Διαφάνεια και Δεσμεύσεις

Ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος, υπέβαλε ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών – Μεταφορών και Εσωτερικών, αναφορικά με την αιφνίδια παράταση ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας για δύο ακόμη χρόνια. Στην ερώτησή του, ο βουλευτής εκφράζει την ανησυχία του σχετικά με τους λόγους της παράτασης, ρωτώντας «πότε θα σταματήσει ο εμπαιγμός των κατοίκων της περιοχής μας;».

Σημειώνεται ότι η ερώτηση έχει και την υπογραφή του Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, βουλευτή Μαγνησίας, Αλ. Μεϊκόπουλου. Σύμφωνα με την ερώτηση, η «Εγνατία Οδός» ανακοίνωσε κατά τις παραμονές του Πάσχα την 14η Απριλίου 2027 ως νέα προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χιλιομέτρων, χωρίς να παρέχονται επαρκείς εξηγήσεις για τους λόγους αυτής της σημαντικής παράτασης.

Ο κ. Ξανθόπουλος παρατηρεί ότι η ίδια εταιρεία είχε προηγουμένως ανακοινώσει μόλις έξι μήνες παράταση για την ολοκλήρωση του έργου, με ημερομηνία λήξης την 14η Μαΐου 2025, κατά την οποία θεωρούσε εφικτή την ολοκλήρωσή του. Το έργο υλοποιείται από την κοινοπραξία «ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.» με προγραμματισμένες προθεσμίες ολοκλήρωσης που φαίνεται να έχουν αναθεωρηθεί συνεχώς. Αξιοσημείωτο είναι ότι, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο τον Ιούνιο του 2023, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης διαβεβαίωσε ότι η ολοκλήρωση του τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες θα ολοκληρωθεί εντός του 2025.

Οικονομικές Δυσκολίες και Ανάγκη Στήριξης

Ο κ. Ξανθόπουλος αναφέρει επίσης ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είχε διαθέσει μέχρι τώρα 80 εκατομμύρια ευρώ για την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος, ποσό που αυξήθηκε κατά 10 εκατομμύρια ευρώ λόγω αυξήσεων που σχετίζονται με τον πληθωρισμό. Ωστόσο, η Περιφέρεια υπογραμμίζει ότι δεν διαθέτει πλέον χρηματοδοτικούς πόρους για τα υπόλοιπα τμήματα του άξονα, κάτι που καθιστά επιτακτική την ανάγκη συνεργασίας με την κεντρική κυβέρνηση για την εξασφάλιση πρόσθετης χρηματοδότησης, ύψους 50-70 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο βουλευτής Δράμας αναγνωρίζει ότι το έργο του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα είναι ένας κομβικός αναπτυξιακός πυλώνας για την περιοχή και καλεί την τοπική κοινωνία να απαιτήσει καθαρές απαντήσεις και δεσμεύσεις για την ολοκλήρωσή του. Υπογραμμίζει ότι η πόλη της Δράμας, εξαιτίας της κυβερνητικής αδράνειας, έχει μείνει ουσιαστικά χωρίς επαφή με την Εγνατία Οδό, καθώς οι συνδετικές οδοί μέσω Αμφίπολης και Καβάλας παραμένουν ανεκπλήρωτες υποσχέσεις.

Η ερώτηση του κ. Ξανθόπουλου ζητά από τους αρμόδιους υπουργούς λεπτομέρειες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, την τρέχουσα κατάσταση των εργασιών, τους λόγους καθυστέρησης, τα ποσά που έχουν διατεθεί και εάν έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του έργου.