www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΝΕΑΠΑΙΔΕΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η ολοκλήρωση της έρευνας PISA-2025 με τη συμμετοχή 8.500 μαθητών και εκπαιδευτικών στην Ελλάδα: Νέα δεδομένα για την ποιότητα της εκπαίδευσης

29e417e0e51f86d8b21ead743c6fbd16 no watermark
Κοινοποίηση

Ολοκλήρωση της Έρευνας PISA-2025 στην Ελλάδα

Με τη συμμετοχή 8.500 και πλέον μαθητών και μαθητριών, καθώς και 500 εκπαιδευτικών ως συντονιστές σε 245 Γυμνάσια και Λύκεια σε όλη τη χώρα, ολοκληρώθηκε η διεξαγωγή της έρευνας PISA-2025. Η έρευνα αυτή αξιολόγησε τα επίπεδα εγγραμματισμού των μαθητών στην Ελλάδα στα βασικά πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Κατανόησης Κειμένου και των Μαθηματικών, καθώς και στα πρόσθετα πεδία των Αγγλικών (Foreign Language Assessment) και της Μάθησης για τον Ψηφιακό Κόσμο (Learning in a Digital World).

Η υψηλή συμμετοχή αυτή, η οποία είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί σε οποιονδήποτε προηγούμενο κύκλο, οφείλεται στη συνολική στρατηγική προετοιμασίας που σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σε συνεργασία με την ομάδα PISA του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Κεντρικά στοιχεία αυτής της στρατηγικής περιλάμβαναν την ενίσχυση όλων των σχολείων του δείγματος με σημαντικό τεχνολογικό εξοπλισμό, όπως 4.500 φορητούς υπολογιστές και 2.500 ενσύρματα ακουστικά, καθώς και τη διάθεση μιας Τράπεζας Θεμάτων τύπου PISA, η οποία είναι προσβάσιμη και εμπλουτίζεται συνεχώς.

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε και η αναβάθμιση των ταχυτήτων σύνδεσης των σχολικών μονάδων που παρουσίαζαν προβλήματα συνδεσιμότητας. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Υπουργείου, η διεξαγωγή αυτής της έρευνας αποτελεί ενδιάμεσο σταθμό στην προσπάθεια αξιοποίησης των αποτελεσμάτων του PISA, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα.

Η διαδικασία αυτή συνοδεύεται από μια σειρά δράσεων που ήδη εξελίσσονται, όπως:

  • Η προγραμματική συμφωνία του ΥΠΑΙΘΑ με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων για τον εμπλουτισμό της Τράπεζας Θεμάτων «skills4life» και τη μελέτη των δεδομένων της έρευνας PISA.
  • Η ένταξη ζωτικών θεμάτων τύπου PISA στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας της Α’ Λυκείου, για οργανωμένη χρήση την επόμενη σχολική χρονιά.
  • Η ανίχνευση κενών στη γνώση και τις δεξιότητες των μαθητών στην Ελλάδα, προκειμένου να υλοποιηθούν στοχευμένες παρεμβάσεις και βελτιώσεις στα Προγράμματα Σπουδών.

Η ανακοίνωση υπογραμμίζει ότι “η προσπάθεια για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, μέσω της ανύψωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και της μείωσης των κοινωνικών ανισοτήτων, αποτελεί μια διαρκή πρόκληση. Το PISA είναι ένα βασικό εργαλείο σε αυτή την κατεύθυνση”.