www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΝΕΑΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΚΕ: Αντίκτυποι από την Εμπορική Εκμετάλλευση της Ακρόπολης για Διαφημιστικούς Σκοπούς

60f6bf5f9d38918ca4533e32156e3143 no watermark
Κοινοποίηση

Αντίκτυποι από τη Διαφήμιση της Ακρόπολης

Η πρόσφατη διαφήμιση διάσημης αθλητικής εταιρίας, η οποία ανάρτησε το λογότυπό της και ένα γιγάντιο παπούτσι πάνω από την Ακρόπολη, έχει προκαλέσει έντονη οργή και αγανάκτηση στους πολίτες. Η συγκεκριμένη δράση, που έγινε μέσω ενός εντυπωσιακού επιδείξεως με drones, δημιούργησε αντιδράσεις και στρέφει το βλέμμα σε μια ανησυχητική πρακτική που φαίνεται να έχει εισέλθει στην καθημερινότητά μας.

Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (ΚΚΕ) εξέφρασε την αντίθεσή του, υπογραμμίζοντας ότι η παρέμβαση του Υπουργείου Πολιτισμού ήρθε μόλις μετά την αναστάτωση που προκάλεσε η διαφήμιση. «Η αντίδραση αυτή δεν μας καθησυχάζει», τονίζεται χαρακτηριστικά.

Η Εμπορευματοποίηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Το ζήτημα της εμπορικής εκμετάλλευσης των αρχαιολογικών χώρων δεν είναι κάτι νέο. Εδώ και δέκα χρόνια, η Ακρόπολη έχει γίνει σκηνικό για διάφορες εμπορικές δράσεις, όπως διαφημίσεις της Coca-Cola, φωτογραφήσεις και επιδείξεις μόδας στον Παρθενώνα και σε πολλές άλλες ιστορικές τοποθεσίες. Έχουν επίσης καταγραφεί βίντεο κλιπ με αρνητική καλλιτεχνική αξία και πολυτελείς δεξιώσεις κάτω από τη σκιά διάσημων αγαλμάτων.

Η εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς αποτελεί κοινή πρακτική όλων των κυβερνήσεων και στρατηγική για όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η προώθηση της ιδέας της ελαχιστοποίησης της κρατικής χρηματοδότησης για την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και η εύρεση ιδιωτικών πηγών εσόδων, είναι πολιτικές που συχνά αναδεικνύονται από την Ευρώπη.

Η Σημαντικότητα της Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Για να εκπληρώσουν τα αρχαιολογικά μνημεία και η πολιτιστική μας κληρονομιά την πραγματική τους κοινωνική αποστολή, η οποία είναι να προωθούν τη γνώση και να αναβαθμίζουν το πολιτιστικό επίπεδο των λαϊκών στρωμάτων, απαιτείται η ενεργή συμμετοχή του λαού μας. Η αντίσταση στις πολιτικές που θέτουν το κέρδος ως βασικό κριτήριο ανάπτυξης και πρόοδου σε βάρος των κοινωνικών αναγκών είναι αναγκαία.

Η διαφήμιση της γνωστής εταιρείας είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου όσον αφορά τη σχέση της εμπορευματοποίησης με την πολιτιστική κληρονομιά. Είναι απαραίτητο να αναλογιστούμε τις συνέπειες που έχει αυτή η πρακτική στο μέλλον της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της κοινωνίας μας.