www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΝΕΑΠΑΙΔΕΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέα Ίχνη Εκπαίδευσης: Διαπίστευση και Κινητικότητα στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Γρεβενών στην Κροατία

2aeb7541c270eeed1f139554d84cc67c
Κοινοποίηση

Δραστηριότητα Ομαδικής Κινητικότητας μαθητών στην Κροατία

Γενικές Πληροφορίες

Η επιτυχής ομαδική κινητικότητα των μαθητών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του διαπιστευμένου σχεδίου κινητικότητας Erasmus+ με κωδικό 2024-1-EL01-KA121-SCH-000230841. Η δραστηριότητα έλαβε χώρα στο Ιδιωτικό Σχολείο «Osnovna Skola Otok» στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, από τις 17 έως 21 Φεβρουαρίου. Συμμετείχαν τρεις εκπαιδευτικοί, η Λαδά Ζωής (ΠΕ06), η Ζιώγου Μαλαματή (ΠΕ.70.EAE) και ο Τσιάτσης Θεόδωρος (ΠΕ86), καθώς και δέκα μαθητές της Στ’ τάξης.

Στόχοι και Εμπειρίες του Προγράμματος

Ο βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η ενίσχυση των γνώσεων, της τεχνογνωσίας και της αυτοπεποίθησης των συμμετεχόντων, ώστε να ενσωματώσουν αποτελεσματικά δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργικότητας και συμπερίληψης στο σχολικό τους περιβάλλον. Μέσα από αυτή τη διαπιστευμένη εμπειρία κινητικότητας, ενισχύσαμε την αλληλεπίδραση, την πολιτισμική κατανόηση και την ομαδικότητα, καλλιεργώντας μια πιο ανοιχτή και συμπεριληπτική εκπαιδευτική κουλτούρα.

Οι μαθητές συμμετείχαν σε διάφορες τάξεις, όπου παρακολούθησαν μαθήματα όπως Κροατικά, Ιστορία, Γεωγραφία και Πληροφορική. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο μάθημα της Γλώσσας, όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε υποδειγματική διδασκαλία με θέμα Creative Writing, Creative Speaking και τεχνικές Storytelling.

Διδακτικές Μέθοδοι και Συνεργασία

Στη διάρκεια των μαθημάτων, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου παρουσίασαν την μέθοδο Project Based Learning, εστιάζοντας στο ελληνικό πολιτιστικό κληροδότημα, συμπεριλαμβανομένης της αρχαίας ελληνικής θρησκείας, της ελληνικής αρχιτεκτονικής και των Ολυμπιακών αγώνων. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να απαντήσουν σε ερωτήσεις, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία μεταξύ τους.

Η ομαδική εργασία υπήρξε κεντρική διδακτική προσέγγιση κατά τη διάρκεια όλης της δραστηριότητας, οδηγώντας σε εξαιρετικά μαθησιακά αποτελέσματα. Οι μαθητές ενσωματώθηκαν ομαλά στις ομάδες των τάξεων και παρότι είχαν αρχικά άγχος, χρησιμοποίησαν με άνεση την αγγλική γλώσσα. Ομοίως, οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν στενά με τους Κροάτες συναδέλφους τους, προάγοντας μια εποικοδομητική ατμόσφαιρα.

Πολιτισμικές Εμπειρίες και Δραστηριότητες

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις δημιουργικές δραστηριότητες που υλοποιούν οι βιβλιοθήκες στην Κροατία, ενώ συμμετείχαν σε δραστηριότητες για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν την πρωτεύουσα της Κροατίας, απολαμβάνοντας την αρχιτεκτονική της, αλλά και να επισκεφτούν το Μουσείο Ψευδαισθήσεων και το VR Cinema 3D, όπου συμμετείχαν σε οπτικές ψευδαισθήσεις και διαδραστικά εκθέματα, βιώνοντας μοναδικές στιγμές.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με πράσινη κινητικότητα, καθώς τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν πέντε χώρες των Βαλκανίων, αποκομίζοντας μία πολύτιμη ταξιδιωτική και πολιτιστική εμπειρία. Αυτή η δραστηριότητα ενίσχυσε την κατανόηση της διάφορων πολιτισμών και τον πλούτο της κοινής μας ιστορίας.