www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΝΕΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΝielsenIQ: Ανάλυση του προφίλ του διαδικτυακού καταναλωτή στο λιανεμπόριο τροφίμων

9657f308a9efed31941ac0a30bc073df no watermark
Κοινοποίηση

NielsenIQ: Το προφίλ του online αγοραστή στο λιανεμπόριο τροφίμων

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών NielsenIQ, η δυναμική των ηλεκτρονικών πωλήσεων στο λιανεμπόριο είναι αδιαμφισβήτητη και έχει καταστεί επιτακτική η ανάγκη για τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν στενά αυτήν την τάση. Ο κόσμος του online εμπορίου απαιτεί από τις εταιρείες να επενδύσουν σε εξειδικευμένα στελέχη και ομάδες, προηγμένα εργαλεία, καθώς και σε ποιοτικά δεδομένα και στοιχεία αγοράς ώστε να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά.

Ειδικά στον τομέα του λιανεμπορίου τροφίμων, η συνεισφορά του online καναλιού είναι ακόμη σχετικά χαμηλή, αγγίζοντας το 3,1%. Ωστόσο, το κανάλι αυτό αναπτύσσεται με ρυθμό πέντε φορές ταχύτερο από τις παραδοσιακές offline πωλήσεις. Σύμφωνα με τον Online Index της NielsenIQ, ο τζίρος για το 2024 αναμένεται να φτάσει τα 278 εκατομμύρια ευρώ, με ρυθμό ανάπτυξης 21%.

Σύγκριση με τις Ευρωπαϊκές Αγορές

Η κατάσταση στην Ελλάδα φαίνεται να εξελίσσεται πιο αργά σε σύγκριση με άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο (18,9%), τη Γαλλία (13%) και την Ολλανδία (11,5%), η συνεισφορά του online καναλιού έχει φτάσει σε διψήφια ποσοστά. Σημαντική είναι η διαπίστωση ότι ο ρυθμός ανάπτυξης του online καναλιού υπερβαίνει κατά πολύ αυτόν του offline. Για παράδειγμα, στην Ισπανία το e-commerce αναπτύσσεται 13 φορές γρηγορότερα σε σύγκριση με τις παραδοσιακές πωλήσεις.

Δημογραφικό Προφίλ του Online Αγοραστή

Αναλύοντας την ελληνική αγορά, οι έρευνες της NielsenIQ δείχνουν ότι το δημογραφικό προφίλ του online αγοραστή στο λιανεμπόριο τροφίμων δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από αυτό του offline. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται κυρίως για γυναίκες ηλικίας 35-49 ετών, παντρεμένες με οικογένεια 2 έως 4 ατόμων. Το αγοραστικό τους ταξίδι σκοπεύει κυρίως στον ανεφοδιασμό του νοικοκυριού ή στο “στοκάρισμα” προϊόντων σε προσφορά, ενώ σε μικρότερο βαθμό επιλέγουν μικρής αξίας καλάθια για καθημερινές ανάγκες.

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων που επιλέγουν οι online αγοραστές αφορούν τρόφιμα και ποτά, ενώ προτιμούν επίσης προϊόντα που σχετίζονται με τη φροντίδα του νοικοκυριού. Αντιστάθμισμα, η συνεισφορά φρέσκων προϊόντων στο online καλάθι είναι σημαντικά μικρότερη συγκριτικά με αυτή του offline (14,4% έναντι 25,4%), γεγονός το οποίο αντικατοπτρίζει την ανησυχία των καταναλωτών για την φρεσκάδα των προϊόντων και την ανάγκη τους να τα δουν από κοντά.

Αξιολόγηση Προϊοντικών Κατηγοριών

Στις κατηγορίες προϊόντων όπου το online κανάλι έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά, ξεχωρίζουν το νερό (6,4%), τα χαρτικά (6,1%) και η άμμος για γάτες (6,7%) λόγω των μεγάλων συσκευασιών τους. Αξιοσημείωτο είναι ότι το online κανάλι είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντικό για προϊόντα βρεφικής φροντίδας, όπως τα καθαριστικά ρούχων για μωρά (8,4%), οι πάνες (6,8%) και το βρεφικό γάλα (6,8%).

Τέλος, τα τρία πιο σημαντικά κριτήρια που μπορούν να διαφοροποιήσουν τις online αλυσίδες και να παρακινήσουν τους αγοραστές να επιλέξουν αυτές είναι οι χαμηλές τιμές, η προσφορά έτοιμων γευμάτων υψηλής ποιότητας, καθώς και η διαθεσιμότητα μοναδικών ή αποκλειστικών προϊόντων που δεν είναι διαθέσιμα σε άλλα online καταστήματα.