Επεισόδια στη Νομική Αθηνών: Καταδίκη και Απαιτήσεις από το Υπουργείο Παιδείας
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) καταδικάζει σθεναρά τα επεισόδια που σημειώθηκαν στην Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ. Ο incident έλαβε χώρα λίγο πριν τις 8 το βράδυ, όταν μια ομάδα πέντε ατόμων, που κάλυπταν τα πρόσωπά τους με κουκούλες και κράνη, εισέβαλε στον πρώτο όροφο του κτηρίου όπου διεξαγόταν ημερίδα και επιτέθηκε στους συμμετέχοντες.
Δυστυχώς, κατά την επίθεση τραυματίστηκε ένας φοιτητής, ο οποίος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός». Το περιστατικό δεν είναι απλώς μία ακόμα πράξη βίας, αλλά ένα απότοκο των φασιστικών πρακτικών που δεν έχουν καμία θέση στα δημόσια ακαδημαϊκά ιδρύματα. Είναι προφανές ότι τέτοιες χυδαίες ενέργειες βίας και εκφοβισμού προσβάλλουν τα θεμελιώδη δικαιώματα και την ακαδημαϊκή ελευθερία.
Αντίδραση του Υπουργείου
Το ΥΠΑΙΘΑ, καταδικάζοντας την επίθεση, δηλώνει την πλήρη υποστήριξή του στα θύματα και απαιτεί άμεση και πλήρη διερεύνηση του περιστατικού από τις αρμόδιες Αρχές. Η ανακοίνωση της ηγεσίας του Υπουργείου επισημαίνει τη σημασία να οδηγηθούν οι υπαίτιοι ενώπιον της Δικαιοσύνης και να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες των πράξεών τους.
Τα μέλη του διδακτικού προσωπικού, καθώς και οι φοιτητές που συμμετείχαν στην εκδήλωση, υπήρξαν θύματα προπηλακισμών κατά την διάρκεια της επίθεσης. Το Υπουργείο τονίζει την ανάγκη να αποτραπεί η επανάληψη τέτοιων περιστατικών και να προστατευθούν οι ακαδημαϊκοί χώροι ως χώροι ελευθερίας και δημιουργίας, απαλλαγμένοι από κάθε μορφή βίας και εκφοβισμού.
Διαρκής Υποστήριξη και Δέσμευση
Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ εξέφρασε την προθυμία της να συνεργαστεί με τις αρμόδιες Αρχές, προκειμένου να διερευνηθεί πλήρως το περιστατικό και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Αυτή η δέσμευση υπογραμμίζει τη σημασία της εκπαίδευσης και της ακαδημαϊκής ελευθερίας ως θεμελιωδών αξιών της δημοκρατίας.
Το Υπουργείο καλεί την ακαδημαϊκή κοινότητα και την κοινωνία γενικότερα να συνεργαστούν για την αποδοχή και την προώθηση ενός ακαδημαϊκού περιβάλλοντος που θα αποτρέπει τέτοιου είδους επιθέσεις και θα προάγει τον διάλογο και την αλληλοκατανόηση.