Το Διατροφικό Φαινόμενο της Σοκολάτας Ντουμπάι
Γνωρίζατε ότι η τάση που ονομάζεται σοκολάτα Ντουμπάι προήλθε από μια γυναίκα που είχε μια λιγούρα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης της; Το 2021, η Σάρα Χαμούντα, από τη Βρετανία και την Αίγυπτο, ζούσε στο Ντουμπάι και βίωσε την έντονη επιθυμία να δοκιμάσει γεύσεις από την παιδική της ηλικία, όπως ταχίνι, φιστίκι και τραγανό κανταΐφι. Από αυτήν την επιθυμία, γεννήθηκε μια ιδέα που εξελίχθηκε σε ένα παγκόσμιο γαστρονομικό φαινόμενο: το προϊόν Can’t Get Knafeh of It, ένα σοκολατένιο «επιδόρπιο-μπάρα» που συνδυάζει την ανατολίτικη παράδοση με τη δυτική αισθητική.
Η Ιστορία πίσω από την Ιδέα
Το 2022, μαζί με τον σύζυγό της Γεζέν Αλάνι, ίδρυσαν την FIX Chocolatier με σκοπό να συνδυάσουν τις πολιτισμικές τους ρίζες. Όπως δηλώνει ο Αλάνι: «Φτιάξαμε ένα προϊόν εμπνευσμένο από τις κουλτούρες μας, καθώς μεγαλώσαμε στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά ζούμε στο Ντουμπάι εδώ και δέκα χρόνια». Η μπάρα σοκολάτας περιλαμβάνει σοκολάτα γάλακτος, γέμιση φιστικιού και ταχινιού, καθώς και τραγανό φύλλο, προσφέροντας μια μοναδική γευστική εμπειρία. Αξιοσημείωτο είναι ότι το προϊόν δεν πωλείται στα καταστήματα, αλλά αποκλειστικά μέσω εφαρμογής delivery, σε συγκεκριμένες ώρες και περιορισμένη ποσότητα. Αυτή η στρατηγική ενισχύει τον μύθο της αποκλειστικότητας και η μπάρα κοστίζει 15 λίρες, εξαντλούμενη σε λίγα λεπτά.
Η Επίδραση των Social Media
Η εμπορική επιτυχία της FIX Chocolatier οφείλεται επίσης στην πλατφόρμα TikTok. Ένα βίντεο της influencer Maria Vehera, όπου δοκιμάζει το προϊόν, έγινε viral με σχεδόν 7 εκατομμύρια likes. Η εντυπωσιακή εμφάνιση του προϊόντος με τις έντονες πορτοκαλί και πράσινες πιτσιλιές, καθώς και η τραγανή υφή του, το καθιστούν ιδανικό για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η «τρέλα» της σοκολάτας Ντουμπάι, πλέον, έχει εξαπλωθεί και εκτός Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Σούπερ μάρκετ στη Βρετανία, όπως τα Waitrose, Lidl και Morrisons, προσφέρουν τις δικές τους εκδοχές, με κάποιες αλυσίδες να θέτουν και όριο αγοράς. Η Lindt έχει λανσάρει μια μπάρα με τιμή 10 λιρών, ενώ η Lidl την διαθέτει σε τιμή 4,99 λιρών.
Προειδοποίηση για τις Απομιμήσεις
Ωστόσο, οι δημιουργοί της αυθεντικής μπάρας προειδοποιούν ότι οι απομιμήσεις διαφέρουν σημαντικά σε γεύση και υφή. Η μπάρα της FIX είναι σχεδόν διπλάσια σε πάχος, απαιτεί ψυγείο για την αποθήκευσή της και έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής, όπως τα περισσότερα φρέσκα γλυκά. Ο Αλάνι αναφέρει: «Οι απομιμήσεις μάς πληγώνουν. Ο κόσμος νομίζει ότι δοκίμασε το δικό μας προϊόν, αλλά έχει γευτεί κάτι εντελώς διαφορετικό».
Η Δημιουργικότητα και η Ποιότητα
Η Σάρα Χαμούντα περιγράφει τη διαδικασία δημιουργίας του προϊόντος: «Το ζευγάρι ξεκίνησε με έξι παραγγελίες την ημέρα, και σήμερα εξυπηρετεί 500 καθημερινά με μια ομάδα 50 ατόμων. Αν και αντιμετωπίζουν προκλήσεις, επιμένουν στην ποιότητα. Όλα φτιάχνονται στο χέρι, συμπεριλαμβανομένου του επιλεκτικού διαλογής και της επεξεργασίας των φιστικιών». Η Χαμούντα αναφέρει ότι στόχος της ήταν να αποδώσει τη γεύση του κανταϊφιού που ετοίμαζε η μητέρα της, επισημαίνοντας ότι «όλα πρέπει να είναι τέλεια».
Η ιστορία της FIX Chocolatier και του προϊόντος Can’t Get Knafeh of It δείχνει ότι μια απλή λιγούρα μπορεί να μετατραπεί σε μια παγκόσμια γευστική επιτυχία. Αυτή η σοκολάτα δεν είναι απλώς ένα γλυκό, αλλά μια πολιτισμική επιτυχία που ενώνει γεύσεις και παραδόσεις από μακριά.