Σημαντικές εξελίξεις στην Παιδεία από την Υπουργό Σοφία Ζαχαράκη
Στην πρόσφατη τηλεοπτική της εμφάνιση, η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, ανέφερε ότι η επίτευξη σημαντικών στόχων στην Παιδεία έως το 2026 είναι πρωταρχικής σημασίας. «Αυτό επισημαίνει την ανάγκη για αποτελεσματικότητα και την προσαρμογή του κυβερνητικού έργου στις επιθυμίες και τις απαιτήσεις των πολιτών», δήλωσε μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
Η Υπουργός αναφέρθηκε επίσης στην διαδικασία ίδρυσης παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα, καθώς και στην προώθηση Προτύπων, Πειραματικών και Ωνάσειων Σχολείων, ενόψει των εξετάσεων και κληρώσεων που προγραμματίζονται για τις αρχές Μαΐου. «Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε περισσότερες εκπαιδευτικές επιλογές στους Έλληνες μαθητές και μαθήτριες, διευκολύνοντάς τους ώστε να μην χρειάζεται να στραφούν προς τα ιδιωτικά σχολεία», τόνισε η κ. Ζαχαράκη.
Η Υπουργός υπογράμμισε την αξία της δημόσιας εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι τα δημόσια σχολεία προσφέρουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε δραστηριότητες σε ομίλους και τη διδασκαλία καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων. «Αυτή η προσέγγιση μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο και σε άλλα σχολεία», πρόσθεσε.
Αξιολόγηση Μη Κρατικών Πανεπιστημίων
Σχετικά με τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, η Υπουργός ενημέρωσε ότι η αξιολόγηση των Ιδρυμάτων προχωράει. «Μόνο μετά την αξιολόγηση και πιστοποίηση θα μπορέσουν να λειτουργήσουν», διευκρίνισε. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια, μόνο ένα ξένο πανεπιστήμιο έχει υποβάλει αίτηση για να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2026.
Αναφερόμενη στην αξιολόγηση των αιτήσεων, η υπουργός επεσήμανε ότι τα ίδια τα Ιδρύματα επιθυμούν αυστηρή αξιολόγηση για να διασφαλίσουν την εμπιστοσύνη των γονέων και μαθητών. «Θέλουμε οι σπουδαστές να έχουν τη διασφάλιση ότι θα αποκτήσουν πτυχία υψηλού επιπέδου, που θα εξασφαλίσουν επαγγελματική και ακαδημαϊκή αναγνώριση», δήλωσε.
Η κ. Ζαχαράκη υπογράμμισε τη διεθνοποίηση του ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου, αναφέροντας ότι θα διατεθούν εκατομμύρια ευρώ για συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια στον τομέα των μεταπτυχιακών σπουδών, επιδιώκοντας τη δημιουργία κοινών προγραμμάτων.
Στρατηγικές Μεταρρύθμισης στην Ανώτατη Εκπαίδευση
Η Υπουργός Παιδείας έθεσε υπό μορφή ερωτήσεων κρίσιμα ζητήματα σχετικά με την μεταρρύθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης: «Ποιος δεν θέλει τα παιδιά μας να έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν στη χώρα τους για σπουδές; Ποιος δεν επιθυμεί οι καθηγητές μας να επιλέγουν να μείνουν εδώ; Ποιος δεν θέλει την οικονομική ανάπτυξη της χώρας;», αναρωτήθηκε, υπογραμμίζοντας ότι είναι σημαντική η άμεση δράση.
Σχετικά με τον νέο θεσμό του ψηφιακού φροντιστηρίου, η κ. Ζαχαράκη δήλωσε ότι πρόκειται για σημαντική κατάκτηση, αφού 49.000 μαθητές παρακολουθούν τη διδασκαλία που βοηθά στην επανάληψη της ύλης ενόψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με το πόρισμα του ΕΔΟΑΣΑΑΜ, η Υπουργός τόνισε τη σημασία του ανεξάρτητου οργανισμού και εξέφρασε την ανησυχία της για την σύγχυση που προκλήθηκε από την παραίτηση του κ. Παπαδημητρίου. «Η εμπιστοσύνη στα δεδομένα και στην ασφάλεια είναι κρίσιμη» υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι τα συμπεράσματα του πορίσματος θα ενσωματωθούν στη νομοθεσία για τη βελτίωση της ασφάλειας στον τομέα των σιδηροδρόμων.
Η Υπουργός κατέληξε αναφερόμενη στη δημοκοπική εικόνα της κυβέρνησης και την εκλογική προοπτική, επισημαίνοντας ότι ο στόχος είναι να παραμείνουν και να αναπτυχθούν οι δυνάμεις του κόμματος, με την προϋπόθεση ότι οι πολίτες θα δουν τις βελτιώσεις στην Παιδεία και στην Υγεία, καθώς θα κοιτάξουμε στα μάτια τους, έχοντας ολοκληρώσει τις υποσχέσεις μας.