www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΝΕΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στρατηγικές Προσεγγίσεις για την Ασφάλεια και τον Εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ: Ο Νέος Κύκλος στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο

39f3d901422c1b225592627d8ff725c8
Κοινοποίηση

Ριζικές Αλλαγές στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο

Δύο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, το νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο στοχεύει στην αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων που ταλανίζουν τον σιδηρόδρομο και τη γενικότερη λειτουργία του κράτους.

Ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης, πρόκειται να παρουσιάσει μία σειρά από προτάσεις που έχουν στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας και την αποτελεσματικότητα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ). Κατά πρότυπο της ΔΕΗ, προβλέπονται προσλήψεις και απολύσεις, αξιολόγηση προσώπων και αξιοποίηση προηγμένων συστημάτων ασφαλείας.

Η τοποθέτηση καμερών θα είναι οριζόντια, με εστιάσεις όπως κάμερες στο μπροστινό μέρος κάθε αμαξοστοιχίας και στην καμπίνα με δύο μηχανοδηγούς. Επίσης, αναθεωρείται ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης και οι παραβάσεις κατηγοριοποιούνται σε υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου. Προβλέπεται η κάλυψη 2000 οργανικών θέσεων με γρήγορες διαδικασίες προσλήψεων. Υπάλληλοι που δεν ανταγωνίζονται στις απαιτήσεις της θέσης τους, θα απολύονται άμεσα. Ο Κώστας Κυρανάκης ανέφερε σε πρόσφατες συνεντεύξεις του ότι οι υπάλληλοι που ακούσθηκαν σε διαλόγους που προκάλεσαν αρνητικές εντυπώσεις, θα απομακρυνθούν.

Επιπλέον, ο σιδηρόδρομος θα διαθέτει πλήρες σύστημα αυτόματης πέδησης, ενώ το κάθε τρένο θα παρέχει ανά πάσα στιγμή συγχρονισμό και εικόνα, μέσω ενός συστήματος που βασίζεται σε τεχνολογία παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιείται στη σεισμολογία. Η πρόσβαση στην αντίστοιχη εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη σε όλους τους πολίτες, εξασφαλίζοντας πως το τηλεδιοίκηση θα λειτουργεί πλήρως.

Το νομοσχέδιο φέρνει ριζικές τομές στη λειτουργία του ΟΣΕ, με ενσωμάτωση ακριβούς γεωεντοπισμού των τρένων, δικλείδων ασφαλείας για την κυκλοφορία τους και αυστηρή αξιολόγηση του προσωπικού. Ο νέος οργανισμός, με τον τίτλο «Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», θα προκύψει από τη συγχώνευση των ΟΣΕ, ΓΑΙΑ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, λειτουργώντας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, αναλόγως της ΔΕΗ.

Αυτόματο Φρενάρισμα σε Υπερβολική Ταχύτητα

Προχθές Κυριακή 27/4, δοκιμάστηκε το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος των συρμών σε περίπτωση υπέρβασης ταχύτητας, το οποίο έλειπε από την επιβατική αμαξοστοιχία τη μοιραία βραδιά των Τεμπών. Στο δρομολόγιο Οινόη-Τιθορέα πραγματοποιήθηκε η πρώτη επιτυχημένη δοκιμή του συστήματος ETCS στα τρένα, παρουσία του αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη.

«Είναι ένα σύστημα που αυτή τη στιγμή εγκαθίσταται σε όλα τα τρένα που κυκλοφορούν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και μέχρι το τέλος του χρόνου θα είναι σε πλήρη λειτουργία», δήλωσε ο κ. Κυρανάκης στο STAR. Επιπλέον, ανέφερε ότι σκοπός είναι η εφαρμογή αποτελεσματικών συστημάτων ασφαλείας και εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή.

Αξιολόγηση Εργαζομένων και Πιθανές Απολύσεις

Η αξιολόγηση του προσωπικού θα είναι κρίσιμη και θα περιλαμβάνει δυνατότητες απόλυσης εργαζομένων ανάλογα με τη σοβαρότητα των παραπτωμάτων τους. Οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιούνται σε τρεις κατηγορίες: υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, στο πρώτο λάθος ο εργαζόμενος θα απομακρύνεται για επανεκπαίδευση, στο δεύτερο θα περιορίζονται οι αρμοδιότητές του και στο τρίτο μπορεί να απολυθεί.

Η κυβέρνηση επιδιώκει την επιτάχυνση των προσλήψεων, υπερβαίνοντας τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ, ώστε να καλυφθούν τα κενά προσωπικού. Ο πρωθυπουργός αναμένεται να υπογραμμίσει ότι η κυβέρνηση προχωρά σε όλες εκείνες τις κινήσεις που ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες επανάληψης παρόμοιων περιστατικών, υποστηρίζοντας το αίτημα «ποτέ ξανά». Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης εκφράζει την εμπιστοσύνη του στους δικαστικούς λειτουργούς για την απονομή δικαιοσύνης όσον αφορά τους υπεύθυνους για την τραγωδία.

Ατζέντα Υπουργικού Συμβουλίου

Κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου θα παρουσιαστούν και άλλα σημαντικά θέματα, όπως:

  1. Το νομοσχέδιο για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.
  2. Νομοθετικές πρωτοβουλίες από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκο Πιερρακάκη.
  3. Αναμόρφωση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας από τον υπουργό Δικαιοσύνης, Γιώργο Φλωρίδη.
  4. Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2557 από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
  5. Παρουσίαση ερανιστικού νομοσχεδίου από τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Πρωθυπουργός θα βρίσκεται στη Βαλένθια για το συνέδριο του ΕΛΚ, όπου ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, θα διεκδικήσει την αντιπροεδρία του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.