Η Συμμετοχή του Μουσείου Γέσιου στο 11ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του ΙΑΚΕ
Το Μουσείο Γέσιου είχε την τιμή να συμμετάσχει στο 11ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (ΙΑΚΕ), το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Στο πλαίσιο του συνεδρίου, παρουσιάστηκε η επιστημονική εισήγηση με τίτλο:
«Μαθαίνω στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα: Μουσειοπαιδαγωγικά Προγράμματα», από την κα Μαρία Κικίδου και τον κ. Φίλιππο Γκιούρο.
Η εισήγηση εστίασε στο σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου, με ιδιαίτερη έμφαση στη διερεύνηση των παιδαγωγικών μεθόδων και προσεγγίσεων που εφαρμόζονται για μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτές οι πρακτικές επιδιώκουν να ενισχύσουν την κατανόηση και την ερμηνεία της τοπικής ιστορίας μέσα από την αλληλεπίδραση με τα εκθέματα του Μουσείου.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου Γέσιου διακρίνονται για τη πολυαισθητηριακή και διαδραστική τους προσέγγιση, καθώς υλοποιούνται εντός των αιθουσών του μέσω σύγχρονων τεχνολογιών. Η χρήση Νέων Μέσων και εργαλείων Web 2.0 ενισχύει τη συμμετοχή των παιδιών και εφήβων, προάγοντας τη βιωματική εμπλοκή τους και καλλιεργώντας παράλληλα τις πολιτισμικές τους δεξιότητες.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 4 έως 17 ετών, καλύπτοντας όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, από νηπιαγωγεία έως λύκεια. Σκοπός είναι η επαφή με τις τοπικές ιστορίες, τα εκθέματα του Μουσείου, και η καλλιέργεια της πολιτισμικής ερμηνείας, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του μουσείου ως ανοιχτού πεδίου μάθησης και δημιουργικής έκφρασης.
Η συμμετοχή του Μουσείου Γέσιου στο Συνέδριο αποτελεί αναγνώριση της πολυδιάστατης εργασίας που επιτελείται στον τομέα της μουσειακής εκπαίδευσης, επιβεβαιώνοντας έτσι τη δέσμευση για συνεχή ανάπτυξη παιδαγωγικών εργαλείων και συνεργασιών με την εκπαιδευτική κοινότητα. Η αναγνώριση αυτή ενδυναμώνει την επιθυμία για καινοτόμες προσεγγίσεις στη διαχείριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα σε μουσειακά περιβάλλοντα.