www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΝΕΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το εμπόριο ακμάζει παρά τις αντιδράσεις

18e96c85e7200c959a28bae62fff2b66
Κοινοποίηση

Το Εμπόριο της Θεσσαλονίκης: Μια Αναροήτων στην Εποχή της Ανάπτυξης

Καθ’ όλη τη διάρκεια της μακράς μου δημοσιογραφικής πορείας, η επιθυμία μου ήταν να δω μια ανακοίνωση από τον εμπορικό σύλλογο που να αποτυπώνει τη ικανοποίηση για τις κινήσεις και τους τζίρους των καταστημάτων. Αν και φαινομενικά φαίνεται ότι τα καταστήματα στο κέντρο είναι γεμάτα, με καταναλωτές να περιφέρονται με γεμάτες σακούλες, η πραγματικότητα παραμένει πιο σύνθετη.

Οι εμπειρίες που συλλέγουμε από τους εμπόρους συχνά ενισχύουν την άποψη ότι οι τζίροι αυξάνονται. Παρά την φαινομενική κίνηση, η συλλογική γκρίνια των εμπόρων συνεχίζεται. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, σχεδόν κάθε χρονιά, οι ίδιοι ισχυρισμοί επαναλαμβάνονται: η προηγούμενη χρονιά ήταν καλύτερη, οι τρέχουσες συνθήκες είναι ή δυσμενείς και απαιτείται άμεση παρέμβαση. Η διαμαρτυρία και η γκρίνια φαίνεται ότι έχουν γίνει μόνιμο κομμάτι της επικοινωνίας τους, γεγονός που ενδέχεται να θολώνει την ειλικρίνεια των αιτημάτων τους.

Στη Θεσσαλονίκη, το εμπόριο στην καρδιά της πόλης δείχνει να ανθεί, ιδίως γύρω από τον κεντρικό δρόμο (Τσιμισκή) και στις παράλληλες οδούς, καθώς και στις κάθετες οδούς που σχετίζονται με τις στάσεις του μετρό. Η προσβασιμότητα και η ευκολία μετακίνησης που προσφέρει το μετρό, έχουν αναδείξει το ιστορικό κέντρο πιο ελκυστικό.

Η βελτίωση της κυκλοφοριακής κατάστασης μέσω της μεταφοράς και της καλύτερης οργάνωσης σε θέματα όπως η αποκομιδή απορριμμάτων, οι έλεγχοι φορτοεκφορτώσεων και η αστυνόμευση του παράνομου πάρκινγκ έχουν συμβάλλει στην ανάδειξη του κέντρου σε έναν πιο φιλόξενο προορισμό για τους καταναλωτές.

Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι, αν και η κίνηση στο κέντρο έχει αυξηθεί, η ίδια δεν παρατηρείται στις περιφερειακές αγορές που δεν βρίσκονται κοντά σε σταθμούς του μετρό. Τέτοιες περιοχές, όπως το Mediterranean Cosmos, ενδέχεται να επηρεαστούν αρνητικά από τη μειωμένη κυκλοφορία.

Σημαντικό είναι να επισημάνουμε ότι τα νέα δεδομένα εξακολουθούν να μην έχουν «χωνευτεί» πλήρως και αναμένονται περαιτέρω εξελίξεις με την έλευση νέων καταστημάτων και την ενοικίαση των κλειστών εμπορικών χώρων, ιδίως στην περιοχή της Εγνατίας.

Κατά την ταπεινή μου άποψη, η προοπτική είναι θετική. Σε δύο έως τρία χρόνια και με την επικείμενη επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, την ολοκλήρωση του FlyOver και την βελτίωση των υπηρεσιών του ΟΑΣΘ, το κέντρο της Θεσσαλονίκης μπορεί να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο εμπορικό κόμβο που θα ανταγωνίζεται μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Πραγματικά εύχομαι να δούμε μια τέτοια εξέλιξη, καθώς η εικόνα που παρουσιάζει η Τσιμισκή, με την κυριαρχία καταστημάτων fast fashion και φθηνών εμπορικών σημάτων, είναι απογοητευτική. Η απουσία γνωστών οίκων και ηχηρών brands αφαιρεί από το εμπορικό τοπίο της πόλης την αναγκαία ποικιλία και την ποιότητα.

* Δημοσιεύτηκε στη “ΜτΚ” στις 23.03.2025