www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑΝΕΑΠΑΙΔΕΙΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δημιουργία καινοτόμου επιτραπέζιου-ψηφιακού παιχνιδιού από μαθητές για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης

Ed79754bca90f6785f59fb69d7b3a630 no watermark
Κοινοποίηση

Δημιουργία Καινοτόμου Επιτραπέζιου Παιχνιδιού από Μαθητές

Ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό επιτραπέζιο ψηφιακό παιχνίδι, το οποίο έχει στόχο να εμπνεύσει και να ευαισθητοποιήσει τους νέους σχετικά με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, επεξεργάστηκαν 14 μαθητές του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου. Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού JA Greece, η μαθητική ομάδα ίδρυσε την «εικονική επιχείρηση» EcoRun και δημιούργησε το παιχνίδι «GGT (Global Goal Trivia) – 17 ΣΤΟΧΟΙ, 1 ΚΟΣΜΟΣ».

Το παιχνίδι αυτό διακρίθηκε, αποσπώντας το Βραβείο Καλύτερης Προώθησης Προϊόντος/Υπηρεσίας στη Μαθητική Έκθεση της Θεσσαλονίκης του JA Greece. Επίσης, κατατάχθηκε ανάμεσα στις 10 κορυφαίες μαθητικές επιχειρήσεις σε εθνικό επίπεδο κατά τη διάρκεια του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Επιχειρηματικότητας Νέων του Envolve Entrepreneurship. Μέχρι σήμερα, το παιχνίδι διεκδικεί το Public Choice Award του JA Greece, με το κοινό να καλείται να αναδείξει την καλύτερη διαφήμιση μαθητικής επιχείρησης.

Μία Νέα Διάσταση στην Εκπαίδευση

Το «Global Goal Trivia» είναι ένα καινοτόμο επιτραπέζιο-ψηφιακό παιχνίδι που συνδυάζει το παραδοσιακό ταμπλό και τα φυσικά πιόνια με διαδραστικά ψηφιακά μέσα, προσφέροντας μία μοναδική εμπειρία βιωματικής μάθησης και ψυχαγωγίας. Σκοπός του είναι η διάδοση της γνώσης και η ενίσχυση της ενεργής συμμετοχής των παικτών στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Το παιχνίδι μπορεί να παιχθεί από 2 έως 6 παίκτες, οι οποίοι καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικές με αυτούς τους στόχους. Για κάθε στόχο υπάρχουν τρεις ερωτήσεις, με bonus πόντους να προσφέρονται στους πιο γρήγορους και ενημερωμένους παίκτες.

Οι ερωτήσεις προβάλλονται μέσω σάρωσης QR codes, τα οποία είναι τοποθετημένα πάνω στο ταμπλό. Οι ερωτήσεις αντλούνται τυχαία από μία δυναμική βάση δεδομένων, εξασφαλίζοντας ότι κάθε παιχνίδι είναι μοναδικό και απρόβλεπτο. Ο νικητής είναι ο παίκτης που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους απαντώντας σωστά στους 17 Στόχους.

Η Δημιουργική Διαδικασία

Η ιδέα του παιχνιδιού γεννήθηκε από την ανάγκη των μαθητών να συνδυάσουν την τεχνολογία με την άμεση επικοινωνία, προσφέροντας μια εναλλακτική εμπειρία παιχνιδιού, μακριά από την παθητικότητα του διαρκούς θορύβου των οθονών. Όπως δήλωσε η μαθήτρια Ραφαέλα Παπαδάκη: «Σχεδιάσαμε ένα παιχνίδι που ενισχύει την κοινωνική αλληλεπίδραση και μετατρέπει τη γνώση για τη βιωσιμότητα σε μια προσιτή και ευχάριστη εμπειρία».

Η ομάδα EcoRun αποτελείται από τους μαθητές: Όλγα Κατζιλάκη, Νικήτα Μπαλούκο, Απόλλωνα Καραταράκη, Μαρία-Ιωάννα Σαΐτη, Ραφαέλα Παπαδάκη, Εβελίνα Μπέτα, Ευανθία Καρύδη, Αριστέα Αβραμάκη, Μαρίζα Αλεξάκη, Λυδία Τζαγκαράκη, Μαρία Σφακιανάκη, Κωνσταντίνο Παπαδάκη και Δέσποινα Ζερβάκη. Την ομάδα συντόνισαν οι καθηγήτριες Μαρία Φουντουλάκη (Οικονομίας), Φωτεινή Κωνσταντάκη (Πληροφορικής), Ελένη Καρκανάκη (Αγγλικής Φιλολογίας) και ο σύμβουλος-μέντορας Γεώργιος Βουζαξάκης.

Η δημιουργία του παιχνιδιού διήρκεσε περίπου πέντε μήνες, με τη συμμετοχή των μαθητών σε όλα τα στάδια της διαδικασίας: από τη σύλληψη της ιδέας, τον σχεδιασμό, τη συγγραφή ερωτήσεων μέχρι την οπτικοποίηση και την τελική υλοποίηση. Η συνεργασία, η ομαδικότητα και ο αμοιβαίος σεβασμός αποτέλεσαν τις βασικές αρχές που καθόρισαν την επιτυχία του εγχειρήματος.

Εκπαιδευτικά Οφέλη και Συμπεράσματα

Από την πλευρά της, η καθηγήτρια Μαρία Φουντουλάκη ανέφερε ότι κάθε μαθητής «ένιωσε ότι συμβάλλει ουσιαστικά στο τελικό αποτέλεσμα, ανεξαρτήτως του ρόλου του», ενώ η εκπαιδευτικός Ελένη Καρκανάκη τόνισε ότι η εμπειρία αυτή «βοήθησε τα παιδιά να χτίσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και να μάθουν να χαίρονται τη συλλογική δημιουργία». Η εκπαιδευτικός Φωτεινή Κωνσταντάκη συμπλήρωσε ότι «η μεγαλύτερη νίκη τους ήταν η εσωτερική εξέλιξη, η απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και η ικανοποίηση ότι κατάφεραν να υλοποιήσουν μια πρωτότυπη ιδέα από το μηδέν». Σημαντική υπήρξε και η στήριξη των χορηγών, μεταξύ των οποίων ήταν και η Περιφέρεια Κρήτης.

Η συμμετοχή των μαθητών στην ομάδα EcoRun αποτέλεσε μια εντυπωσιακή εμπειρία για όλους, όπως επεσήμανε η Εβελίνα Μπέτα: «Έμαθα τι σημαίνει συνεργασία, φιλία, διασκέδαση. Αγάπησα αυτή την ομάδα και θα είμαι για πάντα ευγνώμον». Ο μέντορας Γεώργιος Βουζαξάκης δήλωσε ότι «η συμμετοχή στον διαγωνισμό ήταν απλώς η αφορμή. Ο πραγματικός στόχος ήταν να δώσουν οι μαθητές φωνή σε παγκόσμια ζητήματα και να νιώσουν πως μπορούν οι ίδιοι να γίνουν φορείς αλλαγής».

Το παιχνίδι διατίθεται και στα αγγλικά, προσδίδοντάς του διεθνή χαρακτήρα, και μπορεί να αξιοποιηθεί σε σχολεία, φεστιβάλ, δράσεις ΜΚΟ αλλά και εταιρικά workshops, ενδυναμώνοντας έτσι τις δράσεις της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.