www.macedoniapress.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑΝΕΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δράση ΣΑΤΑ: 24ωρη Απεργία Ενάντια στον Αποκλεισμό των Ταξί από τις Λεωφορειολωρίδες στην Αθήνα

54a2df1277a4006ffa8cc6693737596f no watermark
Κοινοποίηση

Εικοσιτετράωρη προειδοποιητική απεργία στον τομέα των ταξί στην Αττική

Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) προχωρά σήμερα, Μ. Τρίτη 15 Απριλίου 2025, σε μία 24ωρη προειδοποιητική απεργία από τις 06:00 π.μ. έως τις 06:00 π.μ. το πρωί της Μ. Τετάρτης, διαμαρτυρόμενο για την απαγόρευση διέλευσης των ταξί από τις λεωφορειολωρίδες.

Επιπλέον, έχει προγραμματίσει συγκέντρωση με τα ταξί στις 09:30 π.μ. στη συναντήση των οδών Σπ. Πάτση και Λεωφ. Αθηνών, με στόχο να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του για την τρέχουσα κατάσταση.

Αντιδράσεις και Διεκδικήσεις

Στην ανακοίνωσή του, το ΣΑΤΑ αναφέρει ότι ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών κ. Κυρανάκης σε ραδιοφωνική εκπομπή δήλωσε ότι θα αποκλειστούν τα έμφορτα ταξί από τις λεωφορειολωρίδες. Ως αντίδραση σε αυτή τη δήλωση, το προεδρείο του ΣΑΤΑ συγκάλεσε έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο. Σημειώνεται ότι οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης, η Ενωτική Κίνηση Ταξί και η Ανεξάρτητη Κίνηση Ραδιοταξί, αρνήθηκαν να συμμετάσχουν, ενώ ο κ. Δήμος απουσίαζε λόγω ασθένειας.

Η απόφαση που ελήφθη από το Διοικητικό Συμβούλιο αφορά την κινητοποίηση της 24ωρης απεργίας την Τρίτη 15 Απριλίου 2025. Τονίζεται ότι το ΣΑΤΑ απαιτεί την εφαρμογή των διατάξεων που περιγράφονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, για τα οποία η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί δημοσίως μέσω του πρώην υφυπουργού Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου.

Προεκτάσεις και Επιπτώσεις

Το προεδρείο του ΣΑΤΑ θεωρεί ότι η στάση των δύο αντιπολιτευτικών παρατάξεων είναι ακατανόητη και αφήνει την κρίση της απόφασής τους στους συναδέλφους τους. Σε κάθε περίπτωση, το ΣΑΤΑ προγραμματίζει να εξαντλήσει κάθε περιθώριο επικοινωνίας με τον κ. Κυρανάκη προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα της διέλευσης των έμφορτων ταξί από τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, χωρίς εναλλακτικές και ασαφείς προτάσεις.

Η επιτυχία της κινητοποίησης είναι καθοριστική, καθώς εάν δεν επιτραπεί η ελεύθερη διέλευση των έμφορτων ταξί μετά την ψήφιση του νέου ΚΟΚ, οι επαγγελματίες του κλάδου μπορεί να αντιμετωπίσουν σοβαρές ποινές. Η συγκεκριμένη παράβαση μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμο 200 ευρώ, αφαίρεση της άδειας οδήγησης για έναν μήνα και επιπλέον 5 βαθμούς ποινής στο σύστημα Σ.Ε.Σ.Ο. Η παρακολούθηση της παράβασης θα γίνεται μέσω καμερών που θα τοποθετηθούν στα λεωφορεία. Αν συγκεντρωθούν 25 βαθμοί ποινής σε διάστημα δύο ετών, οι επαγγελματίες κινδυνεύουν με αφαίρεση της άδειας οδήγησης.

Η απόφαση της απεργίας, σύμφωνα με τους εκπροσώπους του ΣΑΤΑ, θεωρείται μονόδρομος για την προστασία των δικαιωμάτων και της επιβίωσης του κλάδου.