Τα Προβλήματα στην Οδό Μιχαήλ Ψελλού στη Θεσσαλονίκη
Από το 2006, δύο δεκαετίες πριν, είναι γνωστό ότι ένα από τα κεντρικά έργα του μετρό Θεσσαλονίκης ήταν η διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού, η οποία συνδέεται άμεσα με τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας. Ωστόσο, χρειάστηκε να φτάσουμε λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη λειτουργίας του μετρό έτσι ώστε να ολοκληρωθούν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις που απαιτούνταν για την προώθηση των εργασιών διάνοιξης του δρόμου.
Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν σχεδόν τρεις μήνες μετά τις 30 Νοεμβρίου 2024, όταν το μετρό κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις ράγες. Συγκεκριμένα, στα αρχές Φεβρουαρίου, το τμήμα της Μιχ. Ψελλού, μήκους περίπου 400 μέτρων, από τη συμβολή του με την προέκταση της οδού Παπαναστασίου μέχρι τη συμβολή του με τον παράδρομο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανίων, ήταν έτοιμο προς χρήση.
Η ασφαλτόστρωση και η διαμόρφωση των πεζοδρομίων πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία. Ωστόσο, το μόνο που παρέμενε για να παραδοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία ήταν η τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών στα σημεία αυτά. Στην αρχική κατασκευή, υπήρχε σχεδιασμός για τη δημιουργία κυκλικών κόμβων στα δύο αυτά σημεία, αλλά η εκτέλεση αυτών έχει προσωρινά παγώσει.
Καθυστερήσεις στην Τοποθέτηση Φωτεινών Σηματοδοτών
Παρά την προθεσμία ολοκλήρωσης, παρατηρείται μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην τοποθέτηση των φωτεινών σηματοδοτών. Οι λόγοι πίσω από αυτήν την πολύμηνη αναμονή σχετίζονται με τους συνηθισμένους γραφειοκρατικούς παραλογισμούς που ταλαιπωρούν το ελληνικό δημόσιο, καθώς και με την έλλειψη συντονισμού μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων.
Η κατάσταση περιπλέκεται καθώς η ευθύνη για το φωτεινό σηματοδότη στη βόρεια απόληξη της Μιχ. Ψελλού, στη διασταύρωση με την προέκταση της Παπαναστασίου, ανήκει στον δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ για το φωτεινό σηματοδότη στο νότιο άκρο, υπεύθυνη είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Επιπλέον, η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. εμπλέκεται στην περίπτωση αυτή, καθώς είναι υπεύθυνη για τις μελέτες των φωτεινών σηματοδοτών και την υποβολή τους προς έγκριση στους αρμόδιους φορείς. Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών, Πάρις Μπίλλιας, ανέφερε ότι η μελέτη που υποβλήθηκε περιλαμβάνει παρατηρήσεις που αναμένουν την ενσωμάτωσή τους προκειμένου να δοθεί η τελική έγκριση.
Προβλήματα στην Κυκλοφορία και την Ασφάλεια
Η καθυστέρηση αυτή έχει σημαντικές επιπτώσεις στην κυκλοφορία της περιοχής και για τους επιβάτες των δημόσιων συγκοινωνιών. Παρότι ο δρόμος είναι έτοιμος εδώ και μήνες, το βόρειο άκρο του είναι κλειστό, με αποτέλεσμα οι συγκοινωνίες να μην μπορεί να λειτουργούν ομαλά. Δεδομένου ότι ο σταθμός μετεπιβίβασης των αστικών λεωφορείων στη Νέα Ελβετία παραμένει εκτός λειτουργίας, οι επιβάτες αναγκάζονται να κάνουν κύκλο και να εισέρχονται από τη νότια πλευρά, με συνέπεια την επιμήκυνση χρόνων δρομολογίων και τη δημιουργία κυκλοφοριακών προβλημάτων.
Επιπλέον, κάποιες γραμμές λεωφορείων, όπως η Νο 10 Χαριλάου – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και η Νο 66 Θέρμη – Χαριλάου, υποχρεούνται να τερματίζουν σε αποστάσεις από τον σταθμό, προκαλώντας μεγαλύτερες καθυστερήσεις. Η κατάσταση αυτή είναι πιθανό να επιδεινωθεί με την προσθήκη ενός χώρου στάθμευσης 400 οχημάτων που βρίσκεται στη συμβολή της Μιχ. Ψελλού με την προέκταση της Παπαναστασίου.
Οι πεζοί υποφέρουν επίσης, με ιδιαίτερη ταλαιπωρία για εκείνους που θέλουν να μεταβούν στο μετρό από την πλευρά της Αλλατίνη. Η έλλειψη διαβάσεων και πεζοδρομίων καθιστά τις διαδρομές επικίνδυνες, καθώς οι πεζοί αναγκάζονται να διέρχονται ανάμεσα από ΙΧ αυτοκίνητα και λεωφορεία, χωρίς την κατάλληλη υποδομή για να διασφαλιστεί η ασφάλειά τους.